Compania FutureBrand Consumer Index publică în mod regulat indici care ordonează sau reordonează mărci cunoscute în funcție de puterea de percepție a consumatorilor. Studiul de percepție a mărcii FutureBrand Index, pentru a 10-a aniversare, a dezvăluit că Apple, Disney și Samsung printre mărcile de top ale ultimului deceniu.
FutureBrand Index este un studiu global de percepție a mărcii care realizează Top 100 de companii globale în funcție de capitalizarea pieței în funcție de puterea de percepție, mai degrabă decât de puterea financiară.
FutureBrand Index reordonează lista Top 100 de companii în funcție de capitalizarea pieței, potrivit AdNews. Compania evaluează fiecare brand pentru puterea mărcii prin măsurarea în funcție de 18 atribute cheie concentrate pe experiență și scop. În 2014, șapte dintre primele zece mărci erau din SUA. Până în 2024, primele zece erau mai variate, cu patru mărci din SUA și cinci din APAC și Orientul Mijlociu. APAC și Orientul Mijlociu investesc în brand-uri la nivel cu ritmul observat anterior doar în SUA și Europa.
Într-un mediu foarte competitiv Apple, Disney și Samsung sunt în top
Într-un deceniu de când FutureBrand Consumer Index publică topuri, 48 de mărci au apărut în fiecare ediție. Totuși, doar trei mărci apar cu performanțe constante: Apple, Walt Disney și Samsung. În acest timp companiile Boeing și Volkswagen au coborât din topuri.
„Succesul acestor mărci nu ține de noroc. Este o dovadă a unor strategii mai inteligente bazate pe o înțelegere mai profundă a rolului și valorii mărcilor la cele mai înalte niveluri de conducere a companiei”. A spus CEO-ul FutureBrand Australia, Rich Curtis.
Domenii cheie precum consistența (22% în 2014 până la 34% în 2024) și uniformitatea (25% până la 36%), două dintre cele 18 atribute măsurate în Indexul FutureBrand, au înregistrat o creștere notabilă. Acest lucru sugerează că, deși mărcile au excelat în multe domenii, menținerea unei narațiuni unice și captivante rămâne o provocare, spune șefa de strategie FutureBrand, Victoria Berry.
Pe de altă parte, comportamentul unor mărci odinioară emblematice precum Boeing și Volkswagen, clasate foarte bine în 2014, acum au dispărut din FutureBrand Index 2024. Această dispariție este și un mesaj de avertizare. Companiile care nu reușesc să respecte valorile de bază pe care și-au construit afacerea își pierd reputația și încrederea clienților.
„Ceea ce strălucește prin suișuri și coborâșuri este că mărcile prosperă când rămân fidele valorilor lor, chiar și sub presiune. Dimpotrivă, mărcile care compromit valori, misiune, inovație sau în alt mod se confruntă cu riscul de deteriorare a reputației. Lecția pentru branduri este simplă: îți compromiți scopul și îți compromiți viitorul”, a spus Victoria Berry.