Apple și Samsung conduc piața de tablete din SUA

178
Tablete Apple si Samsung
Sursă foto: Google.com

Apple și Samsung se luptă cot la cot pe piața telefoanelor mobile, dar și a tabletelor de ani de zile. Zilele trecute compania de cercetare de piață Canalys a publicat datele privind vânzările de tablete în SUA în primul trimestru din acest an. Samsung a fost al doilea cel mai mare brand de tablete din SUA în Q1 2024.

În timp ce Samsung nu a reușit să învingă Apple, firma sud-coreeană a reușit să-și mărească cota de piață cu două procente, ceea ce este un semn bun. Samsung a fost al doilea cel mai mare brand de tablete din SUA, după compania Apple, în Q1 2024. În primul trimestru Samsung a vândut 1,8 milioane de dispozitive Galaxy Tab pentru o cotă de piață de 18,5%. Aceasta este cu 2% mai mare decât cota de piață din trimestrul unu din 2023, când a livrat 1,76 milioane de tablete. Atunci, potrivit SamMobile, Samsung a avut o cotă de piață de 16,3%.

În trimestrul precedent, Samsung a lansat Galaxy Tab A9+, Galaxy Tab S9 FE și Galaxy Tab S9 FE+ în SUA. De asemenea, compania vinde Galaxy Tab S9, Galaxy Tab S9+ și Galaxy Tab S9 Ultra pentru cei care caută tablete de ultimă generație cu ecrane OLED și performanțe de vârf.

Apple s-a clasat pe primul loc cu 4,92 milioane de livrări de iPad-uri și a capturat mai mult de jumătate (50,8%) din piața de tablete din SUA. Cu toate acestea, aceste cifre sunt cu 8,8% mai mici decât anul trecut, când a livrat 5,4 milioane de iPad-uri. Cota de piață a Apple s-ar putea îmbunătăți până la sfârșitul trimestrului 2 2024, deoarece compania și-a lansat noua linie iPad Pro cu ecrane Tandem OLED.

Tandem OLED utilizează două panouri OLED „în tandem” care combină lumina de la ambele. Prin stratificarea a două loturi de pixeli OLED unul peste altul se obține o luminozitate mai mare a ecranului. Apple utilizează prima dată această tehnologie.

Amazon vinde tablete Fire ieftine celor care caută tablete la prețuri accesibile pentru consumul media. În Q1 2024, Amazon a livrat 1,6 milioane de tablete pentru o cotă de piață de 16,5%. Este o scădere foarte mare față de un procent de 21,5% în Q1 2023.

Sursă foto: Canalys via SamMobile

Compania TCL se descurcă și mai rău pe piața americană. Firma chineză a vândut doar 389.000 de tablete pentru 4% cotă de piață. Aceasta este o scădere de 35,4% față de Q1 2023. Microsoft a vândut 262.000 de tablete Surface care rulează Windows. Cota Microsoft pentru tablete în SUA a fost de 2,7% în primul trimestru din 2024. Livrările de tablete ale companiei Microsoft în SUA au scăzut cu 30,1% comparativ cu primul trimestru din 2023. Momentan, Apple și Samsung nu au adversari pe măsură pe piața de tablete din SUA.

Este puțin probabil ca Samsung să lanseze noi tablete high-end în acest an. Compania lansează noi tablete high-end la fiecare 1,5 ani, așa că seria Galaxy Tab S10 o așteptăm la începutul anului viitor. Asta, în măsura în care Samsung continuă același sistem de lansare.