Cota de piață a lui Samsung în Coreea a crescut în ultimul trimestru

1106

În timp ce performanța companiei Samsung pe unele piețe cheie poate fi un mic motiv de îngrijorare, compania pare să se descurce bine pe piața internă din Coreea de Sud. Potrivit cifrelor publicate de Strategy Analytics la 1 iunie, Samsung a înregistrat o creștere la cota de piață pe piața internă, în primul trimestru al anului 2018.

Samsung a expediat pe piață 3,9 milioane de smartphone-uri în trimestrul I al anului 2018, înregistrând o cotă de piață de 65,3% în Coreea de Sud. Producătorul american și principalul său concurent Apple a ocupat locul venit doi, cu aproximativ 1 milion de unități, câștigând o cotă de piață de 16,7%. Cealaltă companie sud-coreeană LG Electronics a ocupat locul al treilea cu 700.000 de de bucăți și cu o cotă de piață de 12,2%. Dintre cele trei companii, numai Samsung a avut o lansare majoră de smartphone-uri în primul trimestru.

Comparativ cu performanța de anul trecut, tot din primul trimestru, cifrele au crescut. Samsung a avut o cotă de piață de 58,2%, în timp ce compania Apple a avut 18,2% și LG Electronics 14,9%. Performanța gigantului high-tech din trimestrul unu din 2018 în Coreea de Sud este mai bună și față de cifrele din al patrulea trimestru de anul trecut.

În trimestrul patru, cota de piață a firmei Samsung în Coreea de Sud a scăzut la 46%, în timp ce Apple a urcat până la 28,3%, datorită lansării din partea a doua a anului a celor două smartphone-uri Apple iPhone X și iPhone 8. Cota LG pentru trimestrul patru 2018 a fost de 15,7%. Cota mai mare pentru Samsung în ultimul trimestru a fost atribuită lansării precoce a seriei Galaxy S9 pe 16 martie, care a vândut mai mult de 1 milion de unități în doar 60 de zile.

LG Electronics este o companie multinațională sud-coreeană cu sediul în Seul, Coreea de Sud. A fost fondată în 1958 ca GoldStar, în februarie 1995 a devenit Lucky-Goldstar și apoi în cele din urmă LG Electronics. Are peste 82.000 de angajați în 119 filiale din întreaga lume.

Strategy Analytics consideră că lansarea prematură a lui Samsung Galaxy S9 și Galaxy S9+ nu a avut mare impact asupra performanței globale a companiei Samsung pe alte piețe, dar în mod cert, conform datelor prezentate, a ajutat compania pe piața internă.

Mai trebuie să specificăm că datele prezentate de firmele de cercetare de piață nu sunt întotdeauna foarte exacte, deoarece se bazează pe surse neoficiale și incomplete de date, motiv pentru care uneori publică rezultate contradictorii.

SURSĂSamMobile