Piața europeană a smartphone-urilor a continuat să scadă în al doilea trimestru din acest an. Incertitudinile geopolitice și un climat macro-economic deteriorat au condus la cele mai scăzute livrări trimestriale înregistrate din Q2 2020. În ciuda scăderii, Samsung a reușit să livreze mai multe smartphone-uri decât a făcut acum un an și și-a îmbunătățit cota de piață.
Potrivit observatorilor din industrie, segmentul european de smartphone-uri a scăzut cu 11% în doar un an. Livrările au atins cel mai scăzut total trimestrial din trimestrul doi 2020, potrivit companiei de studiu de piață Counterpoint Research. Potrivit colegilor noștri de la SamMobile, Samsung și Apple au fost companiile care și-au crescut livrările de smartphone-uri în Europa.
Samsung are o cotă de piață de 32% în Q2 2022 în Europa
Companiile chineze Xiaomi, Oppo și Realme au suferit pierderi serioase pe fondul pieței în scădere a smartphone-urilor din Europa. Samsung și Apple și-au reușit să-și îmbunătățească cota de piață față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele două companii high-tech au suferit unele eșecuri comparativ cu trimestrul precedent, dar ambele au înregistrat performanțe îmbunătățite față de trimestrul doi din 2021.
Samsung a reușit să atingă o cotă de piață de 32% în Europa în trimestrul doi din acest an. Este o creștere semnificativă față de o cotă de piață de 27% în 2021. Compania sud-coreeană conduce autoritar piața europeană înaintea Apple (24%), Xiaomi (19%), Oppo (5%), Realme (3%) și alți producător combinați. Cotele de piață ale acestora din urmă sunt prea mici pentru a fi înregistrate ca punct procentual.
În al doilea trimestru al anului, Samsung a livrat aproximativ 13 milioane de smartphone-uri în Europa. Este o creștere cu 1 milion de telefoane față de trimestrul doi din 2021. Cu toate acestea, trimestrial, Samsung și Apple au pierdut teren din cauza retragerii lor din Rusia. În martie anul trecut, din cauza agresiunii Rusiei în Ucraina, Samsung a oprit livrarea de produse în Rusia.
Având în vedere toate acestea, pare de-a dreptul miraculos că atât Samsung, cât și Apple au reușit să-și crească cifrele de vânzări în Europa, comparativ cu trimestrul doi din 2021. Dar, sigur această explicație nu-i va mulțumi pe cei doi giganți ai tehnologiei.
Observatorii pieței europene consideră că „a fost atinsă partea de jos și traiectoria se va schimba în sus în curând”. Tot ei spun că situația din Europa rămâne sumbră și drumul către redresare nu va fi ușor.