Două studii de piață efectuate de cunoscutele companii IDC și Canalys arată că volumul vânzărilor de smartphone-uri continuă să scadă în Europa și că utilizatorii de pe acest continent cumpără în principal smartphone-uri premium. Samsung și Apple ocupă în acest moment cea mai mare parte a pieței.
Sondajele mai scot în evidență o creștere destul de serioasă a producătorilor chinezi printre care amintim pe Xiaomi și Huawei, care oferă smartphone-uri high-end de bună calitate și la un preț relativ bun.
Nu este chiar o surpriză: în Franța, ca și în restul Europei, vânzările de smartphone-uri sunt într-adevăr în scădere. Cele două studii de piață confirmă o scădere de 8,2% în primul trimestru al anului 2018. De asemenea, declinul este mult mai pronunțat în Franța (-23,2%), în Regatul Unit (-29,6%) și în Germania (-16,9%). Studiile au dat o cifră destul de apropiată privind numărul de telefoane vândute. IDC a dat 29,1 milioane de smartphone-uri vândute, iar compania Canalys 30,1 milioane. La o scară mai globală a EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), piața se stabilizează cu un total de 86,5 milioane de smartphone-uri vândute în primul trimestru al anului 2018.
În Europa de Vest, dominanța Samsung și Apple este deosebit de evidentă. Samsung a vândut aproximativ 15,2 milioane de smartphone-uri în comparație cu 10,2 milioane pentru Apple în primul trimestru al anului 2018. Samsung Galaxy S8, Galaxy Note 8 și Galaxy S9 și S9+ au avut partea leului. Telefoanele cele mai populare și cele mai gustate de consumatorii europeni sunt cele high-end, potrivit IDC. Cele mai bune telefoane inteligente adoptă cele mai noi tehnologii, cum ar fi senzorul de fotografie dublu (sau chiar triplu) și ecranul OLED cu margini cât mai înguste. De exemplu, smartphone-urile care dispun de camere foto duale au fost vândute în 13 milioane de bucăți în această perioadă, iar peste 7 milioane de smartphone-uri au oferit un ecran premium cu un raport de aspect de 18: 9.
Și prețurile au crescut, de asemenea, cu aproape 20% în medie, ceea ce poate explica încetinirea unei piețe în care consumatorii preferă să-și păstreze smartphone-ul pentru perioade mai lungi. În acest context, producătorii de telefoane chinezi par să câștige teren – aceștia sunt singurii producători care arată o creștere de două cifre. Astfel, Huawei a crescut cu 38,6% în primul trimestru al anului 2018 cu 7,4 milioane de smartphone-uri vândute, urmată de Xiaomi cu 2,4 milioane.
Nokia / HMD închide topul 5 cu 1,6 milioane de smartphone-uri vândute. Huawei, Xiaomi și HMD toate oferă funcționalități premium, la un preț destul de mic și posibil să beneficieze în 2018 de produselor lor cum ar fi: Huawei Pro P20, Xiaomi MI 2S Mix sau Nokia 8 pentru a câștiga procente în vânzări.