Harman a parafat acordul de cumpărare de către Samsung

1586

Acționarii Harman Internațional sunt de acord cu prețul de 8 miliarde $ US oferit de Samsung Electronics pentru cumpărarea firmei.

Acordul inițial dintre Samsung Elecrtonics și Harman International Industries a fost anunțat și semnat în data de 14 noiembrie 2016.

Acum acționarii lui HII au votat pentru a permite achiziționarea companiei lor de către gigantul tech sud-coreean Samsung Electronics, pentru 8 miliarde $.

Această achiziție oferă acces lui Samsung la afacerile din domeniul auto ale lui Harman precum și la mărcile sale audio premium, care includ Bang & Olufsen, Harman Kardon, JBL, și multe altele.

Au existat unele reacții din partea investitorilor minoritari care au considerat că prețul era prea mic. Unii chiar a depus un proces împotriva CEO Harman pentru decizia de a vinde compania la un preț pe care l-au perceput ca fiind mai mic decât valoarea companiei Harman.

 Harman International Industries este o companie americană care activează în industria auto, audio, automatizări, servicii etc, cu sediul în Stamford, Connecticut, SUA. Compania a fost fondată în 1953 de inginerii Sidney Harman și Bernard Kardon. Colaborarea lor a dus la crearea unei industrii audio de înaltă fidelitate. Cei doi sunt în Consumer Electronics Hall of Fame. 

Cu toate acestea, acționarii HII au votat în favoarea vânzării către Samsung.

Din totalul de 69.883.605 acțiuni aflate în circulație, 49.460.322 (70,8%) au fost eligibile pentru a vota în cadrul ședinței acționarilor. Unii au participat la întâlnire în timp ce alții trimis voturile lor prin împuterniciți. Numărătoarea finală a arătat că 46.921.832 voturi au fost în favoarea acordului, 2.107.178 împotriva și 431.312 abțineri.

Cu aprobarea acționarilor rezolvată, achiziția necesită acum o aprobare de către autoritățile antitrust din Statele Unite, Coreea de Sud, China și Uniunea Europeană.

În cazul în care tranzacția primește toate aprobările necesare, aceasta va fi cea mai mare achiziție de peste mări finalizată vreodată de o companie coreeană.

Guvernele pot lua măsuri antitrust atunci când un anumit produs este de natură să domine piața prin fuziune și achiziție.