Vânzările globale de televizoare cu diode emițătoare de lumină organică (OLED) au depășit pe cele ale televizoarelor cu diode emițătoare de lumină cuantică (QLED), în ultimele două trimestre consecutive. Analiștii susțin că acest fenomen a avut loc în condițiile în care un număr tot mai mare de producători lansează televizoare OLED ca produse premium.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piață IHS Markit, vânzările globale de televizoare OLED în primul trimestru din 2018 au totalizat 470.000 de unități. În aceeași perioadă, televizoarele QLED au fost vândute într-un număr de 366.000 de unități. Comparativ cu anul trecut, tot în primul trimestru, televizoarele QLED au înregistrat un număr de 679.000 de unități vândute, depășind cu mult televizoarele OLED, care au avut 218.000 de unități. Rezultatele au fost inversate în acest an.
În al treilea trimestru al anului trecut, televizoarele OLED au vândut 347.000 de unități iar televizoarele QLED 390.000 de unități, astfel încât televizoarele QLED au depășit numărul de televizoare OLED cu aproximativ 40.000 de unități în vânzări.
În trimestrul al patrulea, însă, televizoarele OLED, cu vânzări de 744.000 de unități, au depășit televizoarele QLED care s-au vândut în 444.000 de unități. Televizoarele OLED au avut performanțe mai bune la vânzare decât televizoarele diode emițătoare de lumină cuantică la sfârșitul anului trecut. Specificăm că este vorba de vânzările globale de televizoare!
LG Electronics care produce televizoare OLED și Samsung Electronics care produce televizoare QLED, au prezentat rezultate de vânzare similare. În trimestrul al patrulea al anului trecut, televizoarele LG OLED au vândut 520.000 de unități (din totalul global de 744.000 de unități), depășind pentru prima dată vânzările de televizoare Samsung QLED TV care au fost de 415.000 de unități (din totalul global de 444.000 de unități). Televizoarele LG OLED cu 344.000 unități și televizoarele Samsung QLED cu 336.000 de unități, au continuat să conducă piața și în primul trimestru din 2018. În comparație cu primele trimestre ale anului trecut și anul acesta, vânzările LG OLED au crescut cu 84%, iar vânzările Samsung QLED TV au scăzut cu 45%.
Analiștii spun că acest lucru se datorează creșterii numărului de producători de televizoare OLED. În acest an, Hisense și Sharp s-au alăturat grupului OLED TV, care are 13 companii producătoare, inclusiv LG Electronics. Grupul TV QLED este compus din trei producători – Samsung Electronics, TCL și Hisense. Este de așteptat ca diferența dintre cele două părți să se mărească dacă Hisense, primul vânzător de televizoare LCD din China, începe să vândă televizoare OLED pe scară largă în China.