Profitul Samsung a crescut de peste 15 ori în trimestrul doi din 2024

262
Samsung
Sursa Foto: Bloomberg

Azi Samsung a publicat rezultatele financiare înregistrate pentru trimestrul doi din acest an. Veniturile Samsung pentru trimestrul încheiat în iunie au crescut cu 23,42% față de același trimestru din anul precedent. Profitul Samsung a crescut la 10,44 trilioane de woni (~7,54 miliarde USD) în aprilie-iunie. Este o creștere substanțială față de un an mai devreme. Veniturile pentru Q2 2024 au fost de 74,07 trilioane de woni coreeni (aproximativ 53,45 miliarde USD), o creștere cu 23,42% față de Q2 2023.

Gigantul sud-coreean a declarat că cererea robustă pentru memorii din partea clienților pentru investițiile AI a contribuit la performanța puternică. Profitul operațional din memorii a fost de 4,7 miliarde USD. Cerere puternică pentru HBM, DDR5 și SSD-uri pentru servere, în special pentru aplicațiile AI, va crește în a doua jumătate a anului. Vânzările de smartphone-uri au scăzut în Q2 2024, în mare parte din cauza „efectului lansărilor de noi modele” în primul trimestru. Cu toate acestea, seria Galaxy S24 a continuat să înregistreze o cerere puternică, a spus Samsung, potrivit SamsungNewsroom.

Cererea generală de pe piață pentru smartphone-uri a scăzut secvențial, în special în segmentul premium. Cauza a fost deoarece tendințele sezoniere au continuat pe piața smartphone-urilor. În timp ce MX Business a înregistrat o scădere secvențială a veniturilor, seria Galaxy S24 a atins o creștere de două cifre de la an la an atât a livrărilor, cât și a veniturilor față de seria Galaxy S23. Acest lucru s-a întâmplat, atât în ​​Q2 2024, cât și în prima jumătate a anului, demonstrând succesul acestei serii. Afacerile MX și Networks au înregistrat un profit operațional de 2,23 trilioane KRW (peste 1,6 miliarde de dolari) în al doilea trimestru.

Cererea generală a pieței TV a înregistrat o creștere anuală, precum și o creștere trimestrială, din cauza evenimentelor sportive globale. Susținută de lansări diferențiate de noi modele de televizoare în 2024, Visual Display Business și-a consolidat primul loc pe piața premium concentrându-se pe vânzarea de produse strategice, precum Neo QLED, OLED și televizoare Lifestyle.

Cu toate acestea, profitabilitatea a scăzut de la an la an pe măsură ce costurile au crescut. Cauza a fost prețurile mai mari ale ecranelor și intensificarea concurenței pe piață. În a doua jumătate a anului 2024, cererea globală a pieței este de așteptat să se redreseze în continuare datorită cererii în creștere pentru televizoare QLED, OLED și cu ecran mai mare.

Afacerea cu afișaje mobile a înregistrat o creștere a vânzărilor, determinată de cererea solidă pentru produse emblematice, împreună cu sprijinirea eficientă a lansărilor de noi smartphone-uri de la clienții cheie. Răspunsul la timp la solicitările clienților cu o aprovizionare stabilă de produse IT OLED a ajutat la aceste rezultate bune. Samsung Display (SDC) a înregistrat un profit operațional de 1,01 trilioane de woni (~732 milioane USD) pentru al doilea trimestru.

În afacerile cu display-uri mari, vânzările de produse de monitorizare de înaltă rezoluție, cu rată de reîmprospătare ridicată s-au extins. Este vorba despre piața monitoarelor pentru jocuri. În același timp, televizoarele au avut vânzări stabile în segmentul high-end, determinate de pătrunderea crescută a ecranelor OLED.