Azi Samsung a publicat rezultatele financiare înregistrate pentru trimestrul doi din acest an. Veniturile Samsung pentru trimestrul încheiat în iunie au crescut cu 23,42% față de același trimestru din anul precedent. Profitul Samsung a crescut la 10,44 trilioane de woni (~7,54 miliarde USD) în aprilie-iunie. Este o creștere substanțială față de un an mai devreme. Veniturile pentru Q2 2024 au fost de 74,07 trilioane de woni coreeni (aproximativ 53,45 miliarde USD), o creștere cu 23,42% față de Q2 2023.
Gigantul sud-coreean a declarat că cererea robustă pentru memorii din partea clienților pentru investițiile AI a contribuit la performanța puternică. Profitul operațional din memorii a fost de 4,7 miliarde USD. Cerere puternică pentru HBM, DDR5 și SSD-uri pentru servere, în special pentru aplicațiile AI, va crește în a doua jumătate a anului. Vânzările de smartphone-uri au scăzut în Q2 2024, în mare parte din cauza „efectului lansărilor de noi modele” în primul trimestru. Cu toate acestea, seria Galaxy S24 a continuat să înregistreze o cerere puternică, a spus Samsung, potrivit SamsungNewsroom.
Rezultatele financiare Samsung pentru trimestrul doi din 2024
Cererea generală de pe piață pentru smartphone-uri a scăzut secvențial, în special în segmentul premium. Cauza a fost deoarece tendințele sezoniere au continuat pe piața smartphone-urilor. În timp ce MX Business a înregistrat o scădere secvențială a veniturilor, seria Galaxy S24 a atins o creștere de două cifre de la an la an atât a livrărilor, cât și a veniturilor față de seria Galaxy S23. Acest lucru s-a întâmplat, atât în Q2 2024, cât și în prima jumătate a anului, demonstrând succesul acestei serii. Afacerile MX și Networks au înregistrat un profit operațional de 2,23 trilioane KRW (peste 1,6 miliarde de dolari) în al doilea trimestru.
Cererea generală a pieței TV a înregistrat o creștere anuală, precum și o creștere trimestrială, din cauza evenimentelor sportive globale. Susținută de lansări diferențiate de noi modele de televizoare în 2024, Visual Display Business și-a consolidat primul loc pe piața premium concentrându-se pe vânzarea de produse strategice, precum Neo QLED, OLED și televizoare Lifestyle.
Cu toate acestea, profitabilitatea a scăzut de la an la an pe măsură ce costurile au crescut. Cauza a fost prețurile mai mari ale ecranelor și intensificarea concurenței pe piață. În a doua jumătate a anului 2024, cererea globală a pieței este de așteptat să se redreseze în continuare datorită cererii în creștere pentru televizoare QLED, OLED și cu ecran mai mare.
Profit obținut de Samsung Display din afișajele de dimensiuni mari
Afacerea cu afișaje mobile a înregistrat o creștere a vânzărilor, determinată de cererea solidă pentru produse emblematice, împreună cu sprijinirea eficientă a lansărilor de noi smartphone-uri de la clienții cheie. Răspunsul la timp la solicitările clienților cu o aprovizionare stabilă de produse IT OLED a ajutat la aceste rezultate bune. Samsung Display (SDC) a înregistrat un profit operațional de 1,01 trilioane de woni (~732 milioane USD) pentru al doilea trimestru.
În afacerile cu display-uri mari, vânzările de produse de monitorizare de înaltă rezoluție, cu rată de reîmprospătare ridicată s-au extins. Este vorba despre piața monitoarelor pentru jocuri. În același timp, televizoarele au avut vânzări stabile în segmentul high-end, determinate de pătrunderea crescută a ecranelor OLED.