Samsung al șaptelea cel mai valoros brand din lume conform Forbes

1769

Compania Samsung Electronics Co. s-a clasat pe locul al șaptelea ca cea mai valoroasă marcă din lume din 2018, în topul mărcilor realizat de revista americană Forbes. În lista „Cele mai valoroase mărci din lume 2018„, compania high-tech Samsung a urcat trei locuri față de anul trecut.

Conform studiului Forbes, Samsung a înregistrat o valoare a mărcii de 47,6 miliarde dolari, în creștere cu 25% față de anul trecut când a avut o valoare de 38,2 miliarde de dolari. Acest lucru a urcat Samsung de la locul 10 în anul 2017 până pe locul 7 în acest an. Anul trecut, tot Forbes, a clasat Samsung pe locul cinci în primele companii din Asia. Pentru comparație, valoarea mărcii Apple este estimată la 182,8 miliarde de dolari, cu o creștere de 7,5% față de anul trecut. Apple ocupă și în acest an locul unu.

Toate cele cinci locuri din topul realizat de revista Forbes sunt ocupate de companii americane. Gigantul Google este pe locul al doilea pe lista cu o valoare de brand de 132,1 miliarde dolari, cu o creștere impresionantă de 30%. Microsoft Corp. este pe locul trei cu o valoare de brand de cu 104,9 miliarde dolari, Facebook Inc. are o valoare estimată de 94,8 miliarde dolari. Amazon a ocupat locul cinci cu o valoare de marcă de 70,9 miliarde dolari. Cele 5 companii de top au un total de 586 miliarde de dolari, în creștere cu 20% față de anul trecut.

Cele mai mari companii de tehnologie din lume și-au consolidat puterea în ultimii ani, generând profituri uriașe și valori de piață în creștere. Apple (telefoane), Google (motor de căutare), Microsoft (software), Facebook (social-media) și Amazon (comerț cu amănuntul) domină sectoarele lor datorită produselor și serviciilor. Forbes consideră că atributul lor cel mai apreciat și valoros este „numele puternic de mărcă„. 54 de companii din S.U.A. apar în topul celor mai valoroase 100 de mărci din lume, în scădere față de 56 de anul trecut.

Coca-Cola a fost inventată la sfârșitul secolului al XIX-lea (1886) de John Pemberton, un farmacist din Atlanta. Inițial a fost brevetată ca medicament. Aroma distinctivă de „cola” provine în principal din amestecul de zahăr, ulei de portocală, ulei de lămâie și vanilie, restul ingredientelor având doar contribuții minore. Procentul ingredientelor este secret.

Coca-Cola Company, Samsung Electronics, Disney Company, Toyota Motor Corp. și AT & T, cea mai mare companie de telecomunicații din din SUA, au completat primele 10 locuri din acest prestigios top.

Forbes a declarat că evaluat după mai multe criterii peste 200 de mărci globale pentru a determina lista finală a celor 100 de branduri cele mai valoroase, care trebuiau să aibă o prezență în S.U.A. Aceste criterii au eliminat unele dintre cele mai mari branduri internaționale, cum ar fi Alibaba și Tencent.

Atunci când au fost defalcate după industrie, brandurile tehnologice au reprezentat 20% din lista finală. Serviciile financiare – conduse de Visa cu o marcă de 24,5 miliarde de dolari – au avut 13 branduri, urmate îndeaproape de automobile cu 12 nume de marcă.

În timp ce acest clasament nu înseamnă prea mult pentru viitorul vreuneia dintre aceste companii, el este un bun punct de referință pentru a evalua popularitatea acestor firme în rândul publicului. Este clar din clasament că, deși Samsung câștigă teren și urcă destul de serios, este încă departe de locul unu din listă.

SURSĂSamMobile