Samsung a realizat prima baterie cu stare solidă pentru dispozitive portabile

200
Solid state battery
Sursă foto: AZoM

Samsung Electro-Mechanics este filiala de producție de piese electronice a companiei Samsung Electronics. Pe 22 septembrie subsidiara Samsung a anunțat că a dezvoltat prima baterie cu stare solidă din lume pentru dispozitive portabile. Au fost mai multe informații în ultimul timp că Samsung lucrează la o astfel de baterie, iar acum primul prototip a fost realizat.

Potrivit TheKoreaHerald, care citează surse Samsung, compania a realizat un prototip de baterie cu stare solidă, cu o densitate de energie de 200 de wați-oră pe litru. Producție de masă a acestui tip de baterie este programată să înceapă în 2026. Bateriile cu stare solidă sunt baterii reîncărcabile cu electrolit solid care umple golul dintre electrozii anod și catod. Se așteaptă ca aceste baterii să fie mai sigure decât bateriile cu litiu-ion care folosesc electroliți lichizi inflamabili.

„Compania noastră efectuează o serie de teste de performanță pe prototipul bateriei”, a declarat un oficial Samsung Electro-Mechanics. Acest oficial a refuzat să dezvăluie informații detaliate, invocând confidențialitatea rezultatelor și altor parametri rezultați în urma testelor. Cel mai probabil Samsung Electronics va fi unul dintre principalii clienți, alături de Apple, Google și Xiaomi. Aceste companii produc ceasuri inteligente, căști cu Realitate Augmentată și Realitate Virtuală și alte dispozitive, a spus aceeași sursă.

Samsung Electro-Mechanics a subliniat că bateria sa este ușor extensibilă și extrem de flexibilă și poate veni într-o gamă largă de forme și dimensiuni. Acestea sunt caracteristici foarte apreciate de producătorii de dispozitivele portabile.

Litiul este un metal alcalin alb-argintiu, iar în condiții normale, este cel mai ușor metal și cel mai puțin dens. Cei mai mari producători de litiu sunt Australia (86 tone în 2023), Chile (44 tone), China (33 tone) și Argentina (9,6 tone).

Bateriile convenționale litiu-ion au limitări în flexibilitate, deoarece se pot deforma atunci când sunt fabricate într-o formă curbată sau îndoită. Bateriile necesită, de asemenea, spațiu suplimentar pentru extinderea volumului în timpul procesului de încărcare. Așa că este o provocare să le faci suficient de mici pentru a fi instalate în echipamentele miniaturizate.

În ultimii trei ani Samsung a solicitat peste 40 de brevete privind compoziția chimică și structura bateriilor cu stare solidă. De asemenea, compania a achiziționat recent un brevet în Coreea de Sud privind rezistența sporită la umiditate a electroliților de oxid.

Experții spun că cea mai recentă realizare a Samsung Electro-Mechanics ar putea însemna un semnal pozitiv și pentru producătorii de baterii pentru vehicule electrice care caută să lanseze bateria de vis.

„Bateriile cu stare solidă pentru vehicule electrice trebuie să aibă dimensiuni mai mari decât cele din dispozitivele portabile. Acest lucru duce la un nivel ridicat de rezistență la interfață și la o capacitate scăzută a bateriei”. A spus Yang Min-ho, profesor de inginerie energetică la Universitatea Dankuk. Dankuk University este o universitate privată de cercetare din Coreea înființată în 1947. „Dar cele mai recente știri oferă o perspectivă roz pentru dezvoltarea bateriilor EV în următorii ani.”