Samsung are o cotă de piață enormă pe piața globală TV în Q3 2020

733
Sursa Foto: Yonhap / koreaherald.com

Samsung Electronics Co. a rămas cel mai mare furnizor de televizoare din lume în Q3 2020. Informația a fost făcută publică de compania de cercetare de piață Omdia. În trimestrul trei din anul acesta și pe fondul pandemiei care persistă, vânzările de televizoare Samsung  au reprezentat o treime din cota de piață.

Gigantul high-tech din Coreea de Sud a avut o cotă de piață istorică de 33,1% în perioada iulie-septembrie acest an. Samsung a vândut televizoare în valoare de 9,3 miliarde de dolari în al treilea trimestru! Este o creștere cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform companiei de studiu de piață. Compania a fost, de asemenea, lider în ceea ce privește volumul vânzărilor după livrarea a 14,85 milioane de televizoare pentru o cotă de 23,6%.

Televizoarele Samsung nu au concurență pe piața mondială

Piața mondială de televizoare a crescut cu 11,8% față de anul trecut, ajungând la 28,1 miliarde USD în trimestrul trei. În ceea ce privește volumul, vânzările de televizoare la nivel mondial au atins 62,87 milioane de bucăți în aceeași perioadă. Este în creștere cu 14,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Rivalul Samsung din domeniu, LG, a fost al doilea în Q3 cu o cotă de 16,6% ca venituri din vânzări. Cele două au fost urmate de compania japoneză Sony Corp. cu o cotă de 10,1%, potrivit datelor Omdia. LG a fost, de asemenea, numărul 2 în ceea ce privește livrările cu o cotă de 11,6%, urmată de firma chineză TCL cu o cotă de 10,9% și Hisense cu 9 la sută.

Hisense Co., Ltd. este o companie multinațională din China fondată în 1969. Este unul dintre cei mai mari producători mondiali de televizoare. Mai produce aparate electrocasnice, sisteme de aer condiționat, telefoane mobile și tablete, printre altele.

Specialiștii din domeniu au declarat că vânzările mari de televizoare QLED și televizoarele diagonale mari de ecran au întărit poziția unu a companiei Samsung pe piață chiar și pe fondul pandemiei. Potrivit Omdia, Samsung a vândut 2,33 milioane de televizoare QLED în Q3, mai mult decât dublu față de 1,16 milioane de unități cu un an mai devreme.

Samsung a reprezentat 53,5% din televizoarele de 80 inch sau mai mari vândute în al treilea trimestru din punct de vedere al valorii vânzărilor. Sony a ocupat locul al doilea cu o cotă de 21,5%. LG Electronics a avut o cotă de 14,1% în acest segment, conform The Korea Herald.

Televizoarele QLED se vând mult mai bine decât cele OLED

Omdia a spus că vânzările de televizoare Samsung vor atinge 48,8 milioane de bucăți anul acesta. Este cel mai mare volum anual de vânzări din 2014, când compania a vândut 52,94 milioane de televizoare. Samsung a vândut 33,92 milioane de televizoare până în al treilea trimestru al anului 2020, arată datele Omdia. Samsung a lansat anul acesta o nouă gamă de televizoare QLED iar efectul se vede.

Între timp, piața televizoarelor OLED este condusă de LG în creștere cu 39,8% față de anul trecut. Au fost vândute 930.000 de televizoare OLED în Q3 2020. Dintre acestea, LG a vândut 500.000, urmată de Sony cu 23.000 de unități, a spus Omdia. Vânzările globale de televizoare OLED din primele nouă luni ale anului s-au situat la 2,12 milioane de unități. Sunt cu mult în urma vânzărilor de televizoare QLED de 5,98 milioane de unități în aceeași perioadă.