Samsung Electronics domină autoritar piața globală de televizoare

930

Samsung Electronics și LG Electronics, cele două companii de electronice de vârf din Coreea de Sud, au împreună aproape jumătate din piața mondială de televizoare în prima jumătate a anului, potrivit unui raport publicat de compania de cercetare de piață IHS Markit. Samsung Electronics și-a menținut prima poziție pe piața mondială, cu o cotă de piață de 29%, peste LG Electronics (17,5%) și Sony din Japonia (9,7%).

Cei doi giganti din industria electronică din Coreea de Sud au depășit performanțele concurenților japonezi și chinezi prin folosirea curajoasa a unei strategii premium de televiziune. În special, Samsung Electronics și-a menținut poziția de lider mondial pe piața de televiziune, timp de 12 ani consecutivi, punând în prim plan televizoarele de ultra-înaltă definiție UHD și HD. Nici nu mai trebuie să vorbim de calitatea și fiabilitatea acestor televizoare Samsung.

Conform sondajului companiei IHS Markit, vânzările de televizoare la nivel mondial în prima jumătate a acestui an au totalizat 99.044.000 de unități, în creștere cu 7,9% față de 91.760.000 de unități în aceeași perioadă a anului trecut.

Compania de cercetare de piață a declarat că această creștere a fost rezultatul concurenței de marketing, în principal printre companiile importante producătoare de televizoare, pentru evenimentele sportive majore din acest an. Este vorba despre Jocurile Olimpice de Iarnă PyeongChang din Coreea de Sud, Cupa Mondială de Fotbal FIFA 2018 din Rusia și Jocurile Asiatice Palembang din Jakarta, Indonezia.

Samsung Electronics și-a menținut poziția de top cu o cotă de piață de 29%, depășind clar pe LG Electronics (17,5%) și Sony din Japonia (9,7%). Primele trei au fost urmate de Hisense din China cu (5,7%) și TCL tot din China (5,6%).

TCL – Telephone Communication Limited este o corporație multinațională din China fondată în 1981. Proiectează și produce televizoare, telefoane mobile, aparate de aer condiționat, mașini de spălat, frigidere și aparatele electrice mici. În 2016, TCL a ajuns la un acord cu BlackBerry Limited pentru a produce telefoane inteligente sub marca BlackBerry Mobile.

Samsung Electronics s-a clasat pe primul loc timp de 48 de trimestre consecutive din al treilea trimestru al anului 2006, înregistrând o cotă de piață de 29,6% în al doilea trimestru al acestui an. Cota de piață din al doilea trimestru din 2018 este cea mai mare cotă de piață trimestrială după Q4 din 2014 (30,4%).

Cota de piață combinată a celor două companii coreene Samsung și LG a atins 46,5%, aproape jumătate din întreaga piață și a crescut de la 41,6% în 2016 și 41,1% anul trecut. Acesta este în contrast cu principalii concurenți precum Sony, Hisense și TCL, care au înregistrat o ușoară scădere a cotei de piață în prima jumătate a anului.

În ceea ce privește vânzările, Samsung Electronics a reprezentat 43,8% din piața premium pentru televizoare în valoare de 2.500 USD sau mai mult pe unitate și 57,9% din piața de televizoare de 75 inch sau mai mari, mărind în continuare diferența față de Sony și LG.

În plus, pe regiuni, cota companiei Samsung Electronics pe piața de televiziune din America de Nord, considerată drept „barometru” al cotelor de piață de pe piața TV, a ajuns la un procent de 54,2%.

SURSĂBusinessKorea