Samsung Electronics Co. a fost cel mai mare furnizor de pe piața tabletelor din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) în al patrulea trimestru al anului 2020. Datele au fost publicate ieri de compania de cercetare de piață International Data Corp. (IDC).

Pe fondul șederii acasă induse de pandemie, Samsung a livrat 4 milioane de tablete pe piața EMEA în perioada octombrie-decembrie. Samsung a avut o cotă de piață în aceste țări de 28,1%, conform IDC. Cota de piață a crescut față de aceeași perioadă din 2012, când gigantul tehnologic sud-coreean a livrat 3,2 milioane de tablete pentru o cotă de piață de 24,8%.

Samsung a fost urmat de Apple cu o cotă de piață de 24,6%

Samsung a ocupat prima poziție în EMEA datorită creșterii sale pozitive și puternice în întreaga regiune. Compania a fost prezentă în principal în proiecte de digitalizare în școlile din țările din Europa Centrală și de Est„. Se arată în comunicatul IDC, conform agenției de presă sud-coreene Yonhap.

Piața tabletelor din regiunea Europei Centrale și de Est a înregistrat o creștere de 32,3 la sută de la an la an, potrivit IDC. În această zonă cererea a depășit cu mult creșterea de 10,3% a pieței din Orientul Mijlociu și Africa. În țările din această zonă în trimestrul patru din 2019, creștere a fost de numai de la 7,3 la sută față de anul 2018.

[vc_message color=”info” message_box_style=”outline”]Cele trei zone economice mondiale sunt: Asia Pacific (APAC) = Asia de Est, Asia de Sud-Est, Australia și Oceania; EMEA Europa, Orientul Mijlociu și Africa; și AMER = America de Nord și de Sud. India este este alocată fie zonei economice EMEA, fie zonei APAC.[/vc_message]

Samsung a fost urmat de Apple Inc., care a livrat 3,5 milioane de tablete pe piața EMEA în Q4 2020. Apple a avut o creștere de 17,1% față de Q4 2019, ajungând la o cotă de 24,6%. Lenovo a ocupat locul al treilea cu o cotă de 18,3 la sută după livrarea a 2,6 milioane de tablete. Lenovo a avut cea mai spectaculoasă creștere, 152,8% față de aceeași perioadă din 2019.

Compania tehnologică chinez Huawei Technologies Co. s-a situat pe locul patru cu o cotă de 7,7%. Livrările de tablete Huawei au scăzut cu 20,3 procente față de Q4 2019. Compania din China a livrat 1,1 milioane de tablete pe piața EMEA. Microsoft a fost al cincilea cel mai mare furnizor cu o cotă de 3,2% și livrări de 461.000 de unități.

Piața tabletelor în EMEA a crescut cu 11,7% în Q4 2020

IDC nu a specificat ce modele au trecut cel mai bine pe aceste piețe. Dar având în vedere specificul acestor zone, cel mai probabil tablete mid-range și entry-level au avut cea mai mare trecere. Tablete gen seria Samsung Galaxy Tab S7 sau Apple iPad Air 4 nu credem că au avut mare trecere.

Piața tabletelor din regiunea EMEA a crescut cu 11,7 la sută față de 14,6 milioane de unități în al patrulea trimestru al anului 2020, a spus IDC.

Lipsa și creșterea prețurilor la laptopuri îi îndeamnă pe consumatori să își concentreze atenția asupra tabletelor. Mai mult, măsurile de sănătate și rămânerea acasă au făcut ca tabletele să aibă trecere”. A declarat Nikolina Jurisic, senior manager de cercetare la IDC Europe. „Proiectele de școlarizare și digitalizare online în educație sunt vizibile în întreaga regiune. Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în România, Kazahstan, Turcia și Africa de Sud”.