Samsung rămâne cu Google ca motor de căutare mobil implicit

280
Samsung ramane cu Google ca motor de căutare mobil implicit
Sursa foto: via theverge.com

Luna trecută au fost informații că Samsung va divorța de Google ca motor de căutare implicit pe dispozitivele sale mobile. Gigantul corean ar fi făcut ochi dulci lui Bing de la Microsoft. Acesta din urmă era cel mai strălucitor motor de căutare din acea perioadă datorită integrării sale cu chatbot-ul conversațional AI ChatGPT.

În prezent, toate telefoanele și tabletele Samsung, inclusiv Galaxy S23 Ultra, vin preinstalate cu browserul propriu al companiei coreene dar și cu Google Chrome. De asemenea, folosește Google ca motor de căutare implicit. Acum, potrivit The Wall Street Journal, citat de TheVerge, Samsung nu renunță la Google ca motor de căutare, se pare că Samsung doar a cochetat în acel moment cu Bing.

Google rămâne motorul de căutare pe dispozitivele mobile Samsung

Samsung nu va folosi Bing ca motor de căutare implicit în browserul său web mobil până la urmă. Potrivit sursei amintite mai sus, Samsung a întrerupt o analiză internă pentru a stabili dacă ar trebui să înlocuiască Google cu Bing pe browserul său de internet intern.

Browserul de internet al Samsung, care vine preinstalat pe telefoanele Samsung, folosește de mult Google ca motor de căutare implicit. Potrivit The New York Times, angajații Google au fost „șocați” să afle că Samsung se gândea la o trecere la Bing, punând în joc veniturile anuale de 3 miliarde USD pe care gigantul căutărilor le obține din această colaborare.

The New York Times este un cotidian din New York fondat în 1851! Ziarul a câștigat 132 de premii Pulitzer, mai multe decât orice alt ziar. Ziarul este deținut de familia Sulzberger din 1896. Arthur Sulzberger este președintele și editorul The New York Times.

Nu știm concret de ce Samsung a vrut să treacă la Bing. Google a fost motorul de căutare implicit pe telefoanele Samsung începând cu primul model Galaxy S lansat în 2010. Cel mai plauzibil ar fi ca extinderea rapidă a Microsoft în AI să fi jucat un rol important aici. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni, Google și-a intensificat eforturile de a pune funcții bazate pe inteligență artificială în motorul său de căutare. Mai mult compania americană a pus la dispoziție chatbot-ul său Bard pentru toată lumea.

Totuși, asta nu înseamnă că Samsung nu va trece niciodată la Bing. Samsung nu a tras complet cortina cu privire la posibilitatea de a renunța la Google în viitor. Se pare că divizia de smartphone-uri a Samsung este îngrijorată de „dependența sa puternică” de software-ul Google. Compania este în continuare interesată să „diversifice” software-ul telefonului și să ia în considerare „noi oferte”.