India este a doua piață mondială de desfacere pentru telefoane și tablete. În acest fel este un important indicator în privința vânzărilor pe piața mondială a acestor produse. Piața indiană a tabletelor a crescut cu 128,8% față de anul trecut în Q2 2024. Compania Samsung conduce piața tabletelor din India cu o cotă de piață 48,7% în Q2 2024, potrivit IDC. Piața de tablete din India a înregistrat un salt semnificativ cu 1,84 milioane de bucăți vândute în trimestrul doi 2024.
Compania de studiu de piață International Data Corporation (IDC) afirmă că o parte din creșterea semnificativă poate fi atribuită programului educațional din Uttar Pradesh și livrărilor scăzute din Q2 2023. Segmentul de consumatori a crescut cu 27,5% față de anul trecut în Q2 2024, datorită vânzărilor ridicate și cererii puternice în timpul vânzărilor din luna mai. Segmentul comercial a crescut cu 279,7% pe an, sectorul educațional crescând cu 455,1% pe an, în timp ce segmentul pentru întreprinderi a crescut cu 52,5% pe an, potrivit IDC.
Samsung conduce piața indiană de tablete în Q2 2024
În top cinci pe piața din India se află: Samsung, Acer, Apple, Lenovo și Xiaomi, potrivit 91Mobiles. Compania Samsung a condus piața cu o cotă de 48,7 la sută în Q2 2024. Samsung a fost pe primul loc în India atât pe segmentul comercial, cât și pe cel de consum, cu cote de 54,1, respectiv 38%. Prezența sporită a Samsung în proiectele de educație din sectorul public a ajutat-o să atingă cifre puternice în segmentul comercial.
IDC nu specifică rolul avut în ocuparea acestui loc în India de vânzările tabletelor din seria Galaxy Tab S9, Galaxy Tab S9 FE, Galaxy Tab S9 FE+ sau Galaxy Tab A9 și Galaxy Tab A9+. Serile Galaxy Tab S9 FE și seria Galaxy Tab A9 au fost lansate în toamna trecută și sunt cele mai noi din portofoliul Samsung.
Compania taiwaneză Acer a ocupat locul secund, cu o cotă de 23,6% în trimestrul doi din acest an în India. Accentul principal a fost pus de Acer pe segmentul comercial și a ajutat compania să atingă 35,5% cotă de piață, cu câteva proiecte educaționale cheie.
Apple s-a situat pe locul trei în India ca vânzări de tablete în Q2 2024, cu o cotă de 9,5%. Brandul american s-a descurcat bine atât pe segmentul comercial, cât și pe cel de consum. Apple a înregistrat o creștere de 9,8% anuală în segmental comercial și, respectiv, 13,2% în cel de consum. Creșterea segmentului de consumatori a fost determinată de lansări noi și reduceri de prețuri la modelele mai vechi.
Lenovo și Xiaomi au mai fost în top 5 în India în Q2 2024
Companiile chineze Lenovo și Xiaomi au ocupat locurile 4 și, respectiv, 5 în topul vânzărilor de tablete în India în trimestrul doi din acest an. Compania Lenovo a ajuns pe locul patru, cu o cotă de piață de 6,9%. Lenovo s-a confruntat cu o scădere de 2,8% pe an în Q2 2024 în segmental comercial, față de aceeași perioadă a anului precedent. Cu toate acestea, în segmentul pentru consumatori Lenovo a crescut cu 46,4% pe an.
Xiaomi a ocupat poziţia a cincea cu o cotă de piaţă de 4,7%. Compania a înregistrat o creștere de 85,8%. Compania din China s-a situat pe locul trei în segmentul consumatorilor, în fața Lenovo, datorită unei cote de 14,1%. IDC spune că Xiaomi s-a concentrat pe vânzările offline și online și a vizat în special piața entry-level.