Samsung este în instanță în Olanda pentru neactualizarea telefoanelor

1766

Samsung a ajuns în instanță în Olanda într-un proces cu Consumentenbond – o organizație nonprofit olandeză, în legătură cu actualizările de software regulate și transparența în programul de actualizare. În 2016 Consumentenbond, care militează pentru drepturile consumatorilor a intentat un proces împotriva companiei Samsung pentru că nu a furnizat timp de doi ani actualizări pentru anumite modele de smartphone-uri.

În luna noiembrie a aceluiași an, Asociația Consumatorilor a deschis un alt proces pentru a continua această problemă. Cele două părți se vor confrunta acum la Curtea Districtuală de Justiție de la Haga, în condițiile în care problema nu este rezolvată.

Asociația pentru drepturile consumatorilor încearcă să obțină de la Samsung garanții privind actualizările de software pentru o perioadă de doi ani după cumpărare. Potrivit Consumentenbond, majoritatea furnizorilor de smartphone-uri în prezent nu oferă actualizări pentru această perioadă de timp. În mod ironic, Samsung are o astfel de politică. Dar Consumentenbond spune că perioada de doi ani folosită de Samsung începe de la lansarea pe piață a unui telefon, iar cineva ar putea să cumpere dispozitivul la un an după lansarea telefonului. Aceasta ar oferi cumpărătorului doar un an de actualizări.

Deși Samsung și-a îmbunătățit politica de actualizare în ultimii ani, este încă departe de a fi satisfăcătoare. Asociația olandeză solicită firmei Samsung să furnizeze actualizări Android în timp util timp de patru ani după ce un dispozitiv a ajuns pe piața sau cel puțin doi ani de la data achiziționării. Grupul cere, de asemenea, creșterea transparenței și a comunicării despre actualizările Android.

Consumentenbond a efectuat mai multe anchete proprii pentru a-și susține argumentele împotriva firmei Samsung privind actualizările de software. Conform ultimului studiu al grupului, doar 22% dintre smartphone-urile Samsung vândute între ianuarie 2015 și februarie 2018 au primit o actualizare de securitate în primele două luni ale acestui an. Actualizările pentru funcțiile Android sunt și mai rare, cu puține informații despre programul de actualizare.

Curtea Supremă de Justiție de la Haga a fost înființată la 1 octombrie 1838. Este formată din 36 de judecători: un președinte, șase vicepreședinți, douăzeci și cinci de judecători și patru judecători extraordinari. Judecătorii sunt numiți pe viață, se pensionează la cerere sau obligatoriu la vârsta de 70 de ani.

Cu toate acestea, cererea Asociației nu are sens în întregime. Asta pentru că ar fi imposibil ca Samsung să urmărească achizițiile și să furnizeze actualizări de software timp de doi ani de la data achiziționării. Samsung ar putea face acest lucru pentru telefoanele pe care le vinde direct, dar nu pentru cele vândute prin intermediul operatorilor de telefonie mobilă și partenerilor de vânzări cu amănuntul, acestea reprezentând cea mai mare pondere din vânzările sale.

Având suport Samsung pentru un dispozitiv timp de patru ani după ce a fost lansat ar avea sens pe hârtie, dar prea puțin sens în afaceri, mai ales pentru dispozitivele din gamele entry-level și mid-range care sunt mai ieftine.

În plus, Samsung subliniază faptul că modelele sale de vârf de la Galaxy S primesc actualizări pentru o perioadă mai lungă de timp. De exemplu, Galaxy S4 a fost lansat în 2013, Galaxy S5 lansat în 2014 și Samsung Galaxy S6 în 2015. Toate cele trei modele au fost actualizate până în 2017.

Deci acest proces este departe de a fi un caz închis. Cu siguranță va fi interesant să vedem ce argumente sunt prezentate de ambele părți.

SURSĂPhoneArena