India este a doua piață din lume ca importanță, după China, pentru producătorii de telefoane mobile. Toți marii producători mondiali de telefoane mobile au aici facilități de producție, Samsung având la Noida cea mai mare fabrică de telefoane mobile din lume. În același timp, bătălie pentru cota de piață din India este aprigă între marile companii din domeniu.
Cel mai recent studiu de piață realizat de Counterpoint Research arată că Samsung este în prezent cel mai mare brand de telefoane din India în ceea ce privește valoarea de piață. Piața indiană de smartphone-uri a înregistrat, de asemenea, o creștere anuală a volumului de 3%. Samsung este primul în India în ceea ce privește cota de piață ca valoare a telefoanelor pentru al treilea trimestru consecutiv. Counterpoint Research dezvăluie că Samsung are o cotă de piață de 23% ca valoare în țară. Creșterea a venit din smartphone-urile emblematice din seria Galaxy-S și din popularitatea tot mai mare a caracteristicilor Galaxy AI.
Samsung este lider pe piața indiană de telefoane după valoare
Studiul Counterpoint Research dezvăluie că piața smartphone-urilor din India a crescut cu 3% față de anul trecut, în ceea ce privește volumul vânzărilor. Clienții din India se îndreaptă către smartphone-uri premium pentru a experimenta funcții mai bune, potrivit Counterpoint, citat de MySmartPrice. Trecerea către telefoanele premium este ajutată acum și de disponibilitatea tot mai mare a ofertelor și a vânzărilor festive.
Samsung are un portofoliu extrem de variat în India. Compania oferă dispozitive pentru toate segmentele de preț, din seriile Galaxy F, Galaxy M, Galaxy A sau modele premium din seriile Galaxy S și Galaxy Z. În special seria Galaxy S24 a ajutat compania să-și mențină poziția de top. Samsung a adus, de asemenea, funcțiile Galaxy AI pe smartphone-urile din seria mid-range Galaxy A. În acest fel clienții din India au putut experimenta puterea AI generativă la un cost accesibil.
Creșterea valorii pieței indiene de smartphone-uri este în prezent de 12% pe an. Samsung este lider pe piață cu o cotă de piață de 23% în valoare. La această au contribuit substanțial telefoanele emblematice și premium de gamă medie. De asemenea, compania lansează în mod activ telefoane din seria Galaxy-M și Galaxy-F în segmentul accesibil. Și acestea sunt foarte atractive, au ecrane AMOLED cu rată ridicată de reîmprospătare, camere compatibile OIS, baterii mari, etc.
Acești factori au ajutat Samsung să câștige primul loc în India. Recent, Galaxy Z Fold 6 și Galaxy Z Flip 6 au primit comenzi record în India. Aceste numere au depășit recordurile anterioare ale dispozitivelor Z Fold 5 și Galaxy Z Flip 5.