Compania Samsung a reușit să obțină primul loc pe piața globală de televizoare timp de 18 ani consecutiv. Samsung a ocupat pentru prima dată primul loc global în 2006 și de atunci nu a mai fost detronat. Potrivit firmei de cercetare de piață Omdia, Samsung a înregistrat o cotă de piață de 30,1% pe piața globală de televizoare în 2023. Samsung TV și-a menținut poziția nr. 1 timp de 18 ani consecutivi printr-o strategie de vânzări centrată pe produse premium precum Neo QLED, dimensiuni ultra-mare și produse pentru stil de viață.
În 2023, Samsung QLED, inclusiv seria Samsung Neo QLED, a vândut 8,31 milioane de unități. De când Samsung a introdus pentru prima dată QLED în 2017, a fost lider pe piața de televizoare premium. Compania a vândut un total de aproximativ 44 de milioane de unități în cei șapte ani până anul trecut. Anul trecut, Samsung și-a menținut primul loc pe piața premium de peste 2.500$ și pe piața ultra-mare de peste 75 de inch. Pe piața de televizoare premium cu un preț de peste 2.500 USD, Samsung a înregistrat o cotă de piață de 60,5% pe baza vânzărilor de anul trecut. Această cifră reprezintă o creștere de 12,2% față de 48,3% în 2022.
Samsung nu are rival pe piața TV
Pe piața ultra-mare de 75 inch (190,5 centimetri) și mai mare, compania a înregistrat o cotă de 33,9%. În special, datorită vânzărilor modelelor de 98 de inch (226,06 centimetri), cea mai mare dimensiune din gama Neo QLED. Gigantul coreean a avut o cotă de piață de 30,4% la televizoarele ultra-mari de peste 90 de inch (228,6 centimetri).
Pe piața televizoarelor OLED, anul trecut, Samsung Electronics a depașit un milion de unități vândute in doi ani de la lansare, înregistrând o cota de piața de 22,7% din punct de vedere al vânzărilor. În special, începând cu acest an, pe măsură ce gama OLED s-a extins, cota de piață pe piața de televizoare OLED este de așteptat să crească serios.
„Clasarea pe primul loc pe piața globală TV timp de 18 ani consecutivi este rezultatul încrederii acordate de consumatori.” A spus Yong Seok-woo, președintele diviziei de afaceri cu afișaje vizuale a Samsung Electronics, potrivit SamsungNewsroom. „Vom continua să introducem diverse inovații care pot face viața de zi cu zi a consumatorilor mai valoroasă în viitor.”
Între timp „era ecranului AI” a început. În viitor, ecranele AI vor juca un rol central ca „dispozitive AI acasă”. Acestea vor conecta și controla toate dispozitivele din casă și, pe baza procesorului AI de generație următoare și a sistemului de operare Tizen, vor oferi consumatorilor produse noi dincolo de televizoarele inteligente existente azi.