Samsung lider incontestabil pe piața globală TV în ultimii 18 ani

224
Samsung lider incontestabil pe piata globală TV
Sursa foto: Samsung Global Newsroom

Compania Samsung a reușit să obțină primul loc pe piața globală de televizoare timp de 18 ani consecutiv. Samsung a ocupat pentru prima dată primul loc global în 2006 și de atunci nu a mai fost detronat. Potrivit firmei de cercetare de piață Omdia, Samsung a înregistrat o cotă de piață de 30,1% pe piața globală de televizoare în 2023. Samsung TV și-a menținut poziția nr. 1 timp de 18 ani consecutivi printr-o strategie de vânzări centrată pe produse premium precum Neo QLED, dimensiuni ultra-mare și produse pentru stil de viață.

În 2023, Samsung QLED, inclusiv seria Samsung Neo QLED, a vândut 8,31 milioane de unități. De când Samsung a introdus pentru prima dată QLED în 2017, a fost lider pe piața de televizoare premium. Compania a vândut un total de aproximativ 44 de milioane de unități în cei șapte ani până anul trecut. Anul trecut, Samsung și-a menținut primul loc pe piața premium de peste 2.500$ și pe piața ultra-mare de peste 75 de inch. Pe piața de televizoare premium cu un preț de peste 2.500 USD, Samsung a înregistrat o cotă de piață de 60,5% pe baza vânzărilor de anul trecut. Această cifră reprezintă o creștere de 12,2% față de 48,3% în 2022.

Pe piața ultra-mare de 75 inch (190,5 centimetri) și mai mare, compania a înregistrat o cotă de 33,9%. În special, datorită vânzărilor modelelor de 98 de inch (226,06 centimetri), cea mai mare dimensiune din gama Neo QLED. Gigantul coreean a avut o cotă de piață de 30,4% la televizoarele ultra-mari de peste 90 de inch (228,6 centimetri).

Pe piața televizoarelor OLED, anul trecut, Samsung Electronics a depașit un milion de unități vândute in doi ani de la lansare, înregistrând o cota de piața de 22,7% din punct de vedere al vânzărilor. În special, începând cu acest an, pe măsură ce gama OLED s-a extins, cota de piață pe piața de televizoare OLED este de așteptat să crească serios.

Televizorul Titan Zeus 4K, produs de Sony măsoară 8 metri lățime pe 5 metri înălțime și cântărește aproape o tonă. Are aproape aceeași dimensiune ca o poartă de fotbal! Televizorul Sony costă aproximativ 1,7 mililoane de dolari.

Clasarea pe primul loc pe piața globală TV timp de 18 ani consecutivi este rezultatul încrederii acordate de consumatori.” A spus Yong Seok-woo, președintele diviziei de afaceri cu afișaje vizuale a Samsung Electronics, potrivit SamsungNewsroom. „Vom continua să introducem diverse inovații care pot face viața de zi cu zi a consumatorilor mai valoroasă în viitor.”

Între timp „era ecranului AI” a început. În viitor, ecranele AI vor juca un rol central ca „dispozitive AI acasă”. Acestea vor conecta și controla toate dispozitivele din casă și, pe baza procesorului AI de generație următoare și a sistemului de operare Tizen, vor oferi consumatorilor produse noi dincolo de televizoarele inteligente existente azi.