Samsung pe locul doi după telefonul Reliance JioPhone în India

1231

Samsung își pierde poziția de top în India, telefoanele Reliance Jio trecând pe primul loc. Reliance JioPhone este primul telefon din lume cu funcții 4G-Volte și are câteva caracteristici găsite numai pe smartphone-uri. Dar nu prea strălucește la cele mai multe dintre specificații.

India este una dintre puținele țări în care piața de telefonie încă se extinde, iar Samsung a fost liderul de piață până acum. Cu toate acestea, potrivit datelor de la Counterpoint Research, Samsung a pierdut primul loc, pe această poziție ajungând telefonul mobil Reliance Jio, cunoscut sub numele de JioPhone, în Q4 2017. Acest lucru se adaugă la problemele firmei Samsung pe piața indiană, unde se confruntă cu o concurență acerbă cu producătorii de telefoane mobile din China.

În timp ce telefoanele inteligente sunt peste tot în lume în lumina reflectoarelor, telefoanele care dispun de caracteristici sub cele ale smartphone-urilor au încă o piață imensă în multe părți ale lumii. În 2016, conform Strategy Analytics, numărul total de telefoane a atins un număr de 396 milioane de unități, reprezentând 21% din toate telefoanele mobile vândute în acel an. La fel ca și în cazul vânzărilor de smartphone-uri în acel an, Samsung a fost pe prima poziție în lume prin vânzarea a 52,3 milioane de telefoane mobile care dispun de caracteristici excelente, ceea ce a dus la o cotă de piață de 13,2% la nivel global.

Conform unor informații din industria telefoniei mobile, peste 15 milioane JioPhone au fost expediate în Q4 2017 din care aproximativ 12 milioane de unități au fost vândute consumatorilor. Acest lucru a ajutat compania Reliance Jio să-și asigure o cotă de piață de 27% din vânzările de telefoane pe parcursul ultimului trimestru în India. Samsung a coborât pe locul al doilea cu o cotă de piață de 17%. Piața de telefonie mobilă în sine a înregistrat o creștere impresionantă de 51% față de anul precedent, iar creșterea trimestrială este de 43% față de anul precedent.

Cel mai important motiv pentru succesul lui JioPhone, însă, ar putea fi atribuit prețului său. Dispozitivul este oferit gratuit cu un anumit tip de abonament, dar cu câteva obligații! Un client care dorește un JioPhone trebuie să plătească o garanție de 1500 INR (rupii indiene) aproximativ 24$ și să fie de acord să reîncarce în fiecare lună abonamentul cu 153 INR, adică aproximativ 2,5$. Acest tip de abonament oferă apeluri nelimitate în India, mesaje text gratuite, acces la o suită de aplicații de divertisment ale lui JioPhone și 1GB de date de mare viteză 4G în fiecare zi timp de 28 de zile. Un client poate primi înapoi garanția după 3 ani dacă reîncarcă pentru un minim cumulat de 1500 INR aproximativ 24$ pe an. Normal, dispozitivul și acest tip de abonament de bază sunt extrem de atrăgătoare pentru majoritatea cumpărătorilor și în special pentru cei mai săraci din punct de vedere economic.

Reliance Jio Limited sau Jio este un operator de telefonie mobilă LTE din India. Oferă o rețea de servicii wireless 4G LTE (fără servicii bazate pe 2G / 3G) și este singurul operator „VoLTE-only”. JioPhone este un telefon lansat de Reliance Jio. Telefoanele Jio sunt fabricate în Taiwan și importate din Taiwan în India.

JioPhone a intrat în vânzare în ultimul trimestru și s-a confruntat cu mari probleme de aprovizionare datorită cererii copleșitoare. Producătorul telefonului mobil a rezolvat aparent problemele legate de alimentarea cu baterii și chipset-uri și intenționează acum să livreze și mai multe telefoane în perioada imediat următoare.

Sincer nu credem că Samsung poate face foarte multe pentru a concura cu telefonul JioPhone, deoarece operatorul de telefonie poate vinde telefonul la un cost practic sub costul telefonului și își recuperează profitul prin intermediul planurilor tarifare obligatorii. Acesta este un model de afaceri fundamental diferit față de politica avută de Samsung.

SURSĂSamMobile