Samsung Electronics este din nou pe podium în Japonia, după ce a reușit să depășească compania locală Sony. Samsung a ajuns pe locul trei în cota de piață a smartphone-urilor din Japonia în 2019. Cota de piață a Samsung a fost anul trecut în creștere cu 0,8%, față de anul 2018 când a avut 7,4%, potrivit SamMobile, care citează firma de cercetare de piață IDC.
Între timp, Sony nu numai că a pierdut al treilea loc față de Samsung, dar a și căzut pe locul cinci, în timp ce Apple (primul loc) și Sharp (locul 2) continuă să depășească gigantul tehnologic coreean cu o cotă de piață de 46,2% și, respectiv, 13,6%.
Samsung își menține cifrele de livrare în Japonia
Deși Samsung a reușit să își crească cota de piață în Japonia, nu a livrat mai multe smartphone-uri în 2019, comparativ cu 2018. Gigantul tech a livrat cifre similare, dar a avut rezultate foarte bune. Trebuie avut în vedere că piața japoneză de smartphone-uri în general a scăzut de-a lungul anului trecut. În schimb, în timp ce Samsung și-a menținut cifrele de livrare, Apple, Sharp și Sony au livrat mai puține smartphone-uri în Japonia față de 2018.
În Q4 2019, Samsung a urcat pe locul patru cu o cotă de piață de 8,8%. A fost o mică diferență față de Sharp pe doi 10,2% și Sony pe trei cu 8,9%. Apple a fost pe primul loc cu o cotă de 51,5%. Mai mult de jumătate din smartphone-urile vândute în Japonia în Q4 2019 au fost iPhone.
Samsung a avut o cotă de peste 10% în Japonia până la jumătatea anului 2013. Apoi, în urma creșterii companiei Apple, cota sa a scăzut la mai puțin de 5% din 2015. Din 2017, tendința de creștere a companiei Samsung a revenit treptat și a continuat și anul trecut.
Samsung Galaxy S10, A20 și A30 au fost forța motrice a succesului Samsung în Japonia. Seria Galaxy S10 a fost unul dintre motivele pentru care Samsung a avut succes anul trecut în Japonia, potrivit IDC. Și nu este chiar atât de surprinzător. În ceea ce privește smartphone-urile din gama medie, International Data Corporation afirmă că Galaxy A20 și Galaxy A30 au fost cele mai bine vândute smartphone-uri din Japonia pe tot parcursul anului 2019.