Samsung își consolidează locul unu pe piața mondială a televizoarelor

698
Sursa Foto: via SamMobile.com

Samsung este liderul incontestabil pe piața TV globală de mulți ani. Acest lucru s-a întâmplat și în trimestrul unu din 2020, compania consolidându-și mai mult prima poziție. Pe fondul blocării acasă a multor persoane din cauza COVID-19, cota de piață a companiei a crescut mereu, potrivit datelor publicate de compania de studiu de piață Omdia (fostă IHS Markit).

Gigantul TV din Coreea de Sud a reprezentat 32,4% din piața TV din lume în ceea ce privește valoarea. Acest procent a crescut cu 3,1% față de Q1 2019 și, cu 0,1% față de trimestrul patru din 2019. Samsung este producătorul numărul unu de televizoare din lume timp de 14 ani la rând.

Cota de piață Samsung la televizoare este de 42,5% în SUA

Cota de piață a companiei în Europa și America de Nord a ajuns la 41,1%, respectiv 42,5 la sută. Analiștii companiei Omdia spun că Samsung a avut un impuls datorită vânzărilor mai mari ale televizoarelor QLED și ale altor televizoare premium. Gigantul tech a livrat cu 10,8 la sută mai multe unități TV QLED în timpul trimestrului unu din 2020, rezultând o valoare totală de 2,05 miliarde de dolari. Cota de piață a Samsung în segmentul TV de 75 inch (190,5 cm) sau mai mari a fost de 50,4%. Uluitor!

Principalul rival al companiei Samsung, LG Electronics, a avut o cotă de piață de 18,7% în primul trimestru din 2020. LG a avut o creștere de 2,2% față de primul trimestru al anului 2019.

Sharp este o firmă japoneză producătoare de produse electronice. Numele vine de la unul din primele produse, creionul mecanic Ever-Sharp „mereu ascuțit” în 1915. Printre produsele Sharp se numără primul calculator cu ecran LCD (1973) și primul telefon mobil cu o cameră foto (2000).

Companiile din Coreea domină piața globală TV

Producătorii de televizoare din Coreea de Sud au reușit să obțină locul unu mondial de la brandurile de televizoare din China. Acestea au fost pe primul loc în Q3 și Q4 din 2019. Samsung a câștigat piața TV globală cu o cotă de piață de 30,9%, în timp ce LG și Sony au ajuns pe locul doi și trei cu 16,3% și, respectiv, 9,4%. Compania Sharp, altădată în top în privința televizoarelor, se pare că nu poate ține ritmul actual.

Potrivit firmei de cercetare de piață Omdia, livrările TV la nivel mondial au scăzut cu 10,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind de 46,5 milioane de bucăți în primul trimestru din 2020. Mai mult, valoarea televizoarelor vândute la nivel mondial în Q1 2020 a scăzut cu 17,9%, până la 20,6 miliarde de dolari. Firmele chineze de televizoare au primit cele mai grele lovituri de când cu pandemia de COVID-19. În același timp, Samsung și LG Electronics au înregistrat pierderi mai mici, conform SamMobile.