Samsung atinge un nivel maxim în cota de piață în Japonia în Q2 2019

98
Sursa Foto: Yonhap News Agency

Prezența Samsung Electronics Co. pe piața smartphone-urilor japoneze a ajuns la cel mai înalt nivel din ultimii șase ani. Datorită vânzărilor foarte bune de noi modele în trimestrul doi din 2019, Samsung a ajuns la o cotă de piață de 9,8%. Datele au fost publicate ieri de compania de studiu de piață Strategy Analytics, conform SamMobile.

Gigantul coreean de tehnologie a vândut aproximativ 600.000 de smartphone-uri în Japonia în perioada aprilie-iunie 2019. Samsung a fost cu mult în spatele rivalului său american Apple, cu o cotă de piață 50,8 la sută. Conform Strategy Analytics cele două mărci japoneze, Sharp și Sony au ocupat pozițiile trei și respectiv patru pe piața din Japonia. Companiile japoneze Sharp și Sony au avut o cotă de piață de 7,2%, respectiv 7%.

Cota de piață a smartphone-urilor Samsung în Japonia a scăzut până la 3,4% în anul 2016. Cauza a fost concurența dure cu mărcile Japoneze și produsele companiei Apple. După anul 2017 vânzările de smartphone-uri Samsung în Japonia au început să crească constant ajungând la 9,8% în Q2 2019.

Samsung caută modalități de a se extinde pe piața japoneză

Cota de piață a companiei Samsung s-a ridicat ultima dată la peste 10% în 2013. De atunci, a scăzut la 3,4% în 2016, înainte de a se ridica constant la 5,2% în 2017 și 6,4% în 2018. Cea mai recentă creștere este atribuită vânzărilor puternice ale seriei Samsung Galaxy S10, în Japonia, potrivit agenției de presă Yonhap.

Tokio este cea mai populată zonă metropolitană din lume și este considerat unul dintre cele mai moderne orașe din lume. Ghidul Michelin a acordat orașului Tokyo mai multe stele Michelin decât oricărui alt oraș din lume. Tokyo este situat pe locul întâi în topul celor mai sigure orașe din lume.

Samsung a căutat permanent modalități de a-și extinde poziția pe piața japoneză. Operatorii de telefonie mobilă japonezi se pregătesc să lanseze rețelele 5G înaintea Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 2020. Gigantul high-tech Samsung urmărește să ia o mare bucată din acest tort acolo. Samsung este și cel mai important partener al CIO la nivel mondial. Compania sud-coreeană a deschis, de asemenea, cel mai mare magazin Galaxy la Tokyo în martie anul acesta, pentru a marca 500 de zile până la Jocurile Olimpice din 2020.

Cu toate acestea, este posibil ca războiul comercial tot mai mare între Japonia și Coreea de Sud să nu ajute compania Samsung. Japonia a șters Coreea de Sud din lista partenerilor economici favorizați, lucru ce ar putea afecta în mod negativ afacerile cu smartphone ale companiei în Țara Soarelui Răsare. Acest lucru, ce intră în vigoare în 28 august, restricționează exportul a peste 800 de „materiale strategice” în Coreea de Sud.