Samsung cu eranele OLED flexibile are o cotă de piață de 96,5%

1645

Vânzările globale de ecrane OLED – diode emițătoare de lumină organică, au crescut puternic în contextul unei cereri foarte mari din partea pieței pentru dispozitivele mobile high-end, conform specialiștilor din industria telefoniei mobile. Potrivit insiderilor din domeniu, care au verificat datele furnizate de IHS Markit, lansarea celor mai noi smartphone-uri care folosesc ecrane curbate este rezultatul acestei creșteri foarte mari.

Prin ecrane OLED flexibile se înțelege ecrane cu marginile curbate, față de ecranele OLED plate considerate ecrane rigide.

Display-ul OLED aproape că nu are dezavantaje, tehnologia a fost îmbunătațită de la an la an iar acum durata de viață a unui ecran OLED se apropie de 100.000 de ore de funcționare. Acest număr de ore se referă la timpul în care luminozitatea display-ului OLED ajunge la 50% sau peste. Acest standard de măsurare se aplică și pentru restul de categorii de display-uri, CRT sau LCD/LED indiferent de rezoluție.

Datele firmei de diagnosticare a pieței IHS Markit, făcute la nivel mondial, au arătat că vânzările de OLED-uri (Organic Light-Emitting Diode) flexibile au depășit în fiecare trimestru vânzările anterioare. Afișajele flexibile sunt de trei ori mai scumpe decât OLED-urile plate și contribuie în mod substanțial la obținerea unor profituri mult mai bune pentru producători. Aceste ecrane sunt de până la șase ori mai scumpe decât ecranul convențional LCD (Liquid-Crystal Display).

În prezent, conform The Korea Herald, subsidiara gigantului sud-coreean Samsung, Samsung Display, domină categoric și eficient eficient piața globală și a atins 3,04 miliarde dolari în al treilea trimestru al anului 2017. Este prima dată când totalul vânzărilor lui Samsung Display a depășit pragul de 3 miliarde dolari într-o perioadă de trei luni. Cota de piață a companiei este de 96,5%

Această cifră de 3,04 miliarde de dolari reprezintă un salt de la doar 495,8 milioane USD în perioada ianuarie-martie a anului 2016. Este un câștig semnificativ de la 1,11 miliarde de dolari față de primul trimestru al acestui an și puțin peste 2 miliarde de dolari în perioada aprilie-iunie 2017. Datele companiei IHS Markit au arătat că, în timp ce vânzările de OLED-uri flexibile au fost mult mai mici decât OLED-urile rigide în primul trimestru din 2017, acestea au depășit acest tip de ecrane în al doilea trimestru și au fost de 1,5 ori mai mari în perioada iulie-septembrie 2017.

IHS Markit Ltd, a fost fondată în 1959 în Londra, Marea Britanie. IHS Markit este lider mondial în furnizarea de informații, analize și expertize pentru principalele industrii și piețe din întreaga lume. Are peste 13.000 de angajați, experți în toate domeniile economiei și tehnologiei. În 2016 a avut venituri de 2,735 miliarde USD.

Samsung Display a fost pe primul loc în trimestrul al treilea, urmată de LG Display cu puțin peste 100 milioane dolari și pe locul trei EverDisplay Optronics cu o cotă de piață de 0,1%, vânzările acestei firme atingând doar 3,7 milioane de dolari.

Odată cu lansarea lui Samsung Galaxy Note 8 și iPhone X de la Apple Inc., toate ajungând la consumatori în al treilea trimestru din 2017, afișajele flexibile au devenit elementul cel mai important pentru dispozitivele de primă linie„, a spus un observator al pieței telefoniei mobile.

Unii observatori din acest domeniu au spus că multe companii vor încerca să ajungă din urmă firma Samsung, dar acest lucru este puțin probabil în perioada următoare. Samsung, care a investit anul trecut 9,7 miliarde USD în acest sector și aproximativ 14,1 miliarde în acest an, nu prea are cum să piardă primul loc.