Samsung fără rival pe piața globală de televizoare premium

234
Samsung televizoare premium
Sursă foto: via Appleinsider

De mai mulți ani Samsung conduce autoritar piață globală în materie de televizoare premium. Nici anul trecut nu a fost diferit și nici în primul trimestru din acest an. În primul trimestru din 2023, Samsung Electronics a înregistrat o cotă de 32,1% pe piața globală de televizoare din punct de vedere valoric, depășindu-și concurenții cu o marjă largă și menținându-și poziția pe locul 1.

Conform datelor din Q1 2023 anunțate recent de Omdia, Samsung a înregistrat o cotă de piață de 32,1% din punct de vedere al valorii cu televizoarele premium și ultra-mari. Este vorba în special de vânzările de televizoare Samsung Neo QLED, OLED și televizoare Lifestyle. Astfel compania se menține la mare distanță de ceilalți competitori pe piața globală de televizoare. Gigantul sud-coreean este liderul acestei pieței în ultimii 18 ani consecutivi, potrivit SamsungNewsroom.

Piața TV de televizoare premium dominată categoric de Samsung

Samsung a înregistrat o cotă de piață de 38,8% pe piața de televizoare de 75 de inch (190,5 centimetri) și mai mare. În America de Nord și Europa, care sunt cele mai mari piețe pentru televizoare premium „ultra-large TV”, cota de piață a fost de 52,6%, respectiv 60,7%.

Pe piața televizoarelor super-mari de 80 de inch (203,2 centimetri) și mai mari, Samsung și-a menținut poziția numărul 1 cu o cotă de piață de 43,9% cu noul model de 98 de inch (248,92 cm). Pe piața de televizoare premium cu un preț de peste 2.500$, Samsung s-a clasat pe primul loc, cu o cotă de piață de 59,1%. Este o cotă în creștere cu ~10% față de 49,2% aceeași perioadă a anului trecut. Sony și LG Electronics sunt principalii rivali pe această piață.

Sony, este un gigant multinațional cu sediul în Tokio, Japonia, fondat în 1946. Primul produs electronic marca Sony a fost un radio cu tranzistori, Sony TR-55, apărut în 1955. A fost primul aparat de radio cu tranzistori din istoria Japoniei.

Pe piața televizoarelor QLED, piață condusă tot de Samsung, au fost vândute 3,73 milioane de bucăți. Această piață a fost în creștere cu 13% față de Q1 2022, reprezentând 8,0% din totalul pieței de televizoare. Samsung a vândut 2,15 milioane de QLED-uri, reprezentând 57,5% din totalul pieței QLED. Televizoarele Samsung QLED au înregistrat vânzări cumulate de aproximativ 38 de milioane de unități de la prima lansare din 2017 până în primul trimestru al acestui an!

Piața TV a scăzut în primul trimestru de la an la an, din cauza recesiunii economice și a extrasezonului. Din punct de vedere valoric, piața TV a scăzut cu 12,5%, până la 22,485 miliarde USD. Din punct de vedere cantitativ, a scăzut cu 5,2%, până la 46,52 milioane de unități.