Samsung Electronics a ocupat primul loc pe piața globală de televizoare, cu o cotă de aproape 30% din veniturile totale în perioada iulie-septembrie. Samsung a înregistrat o creștere de 2,4% față de anul precedent, potrivit datelor publicate de Omdia. Samsung a fost pe primul loc și în ceea ce privește numărul de unități vândute. Gigantul coreean a avut 18,3% din totalul vânzărilor în Q 3 2023 timpul consolidându-și poziția de numărul 1 pe piață. Samsung este pe primul loc din 2006!
Cererea globală de televizoare a scăzut în mare măsură în comparație cu anul precedent. Chiar și în aceste condiții Samsung că a menținut vânzările de produse premium, cum ar fi televizoarele din seria Neo QLED și OLED, în gama de prețuri de peste 2.500 de dolari. În segmentul premium, compania a declarat că a înregistrat o creștere a cotei sale de vânzări cu 16,2%, ajungând la 62% în trimestrul trei din acest an.
Samsung nu are rival pe piața de televizoare de 17 ani
Vânzările globale de televizoare au scăzut cu 4,4%, până la 143 de milioane de unități în perioada comparativă cu aceeași perioadă din 2022. Potrivit datelor companiei de cercetare de piață Omdia, scăderea a fost din cauza cererii slabe și a încetinirii economice globale.
LG Electronics și-a asigurat poziția de top pe piața globală OLED timp de 11 ani consecutivi. Rivala Samsung din Coreea de Sud a avut 2,03 milioane de unități acumulate din ianuarie până în septembrie. Numărul de unități a reprezentat o pondere de 55% în ceea ce privește livrările, potrivit Omdia.
Omdia a prezis că incertitudinile pieței vor rămâne în sectorul TV anul viitor, potrivit The Korea Herald. Scăderea cererii de televizoare din acest an cel mai probabil va continua,Omdia arătând că rata de funcționare a fabricilor de producție de ecrane este de 70% în noiembrie.
„Producătorii de ecrane se luptă să mențină prețul mic pentru LCD-urile de televizoare”, a spus Omdia. „Furnizorii chinezi de ecrane au în vedere reducerea ratei de funcționare a fabricilor la sub 60% în Q1 2024”.