Samsung Electronics, cel mai mare producător de cipuri de memorie și smartphone-uri din lume, a anunțat cel mai slab profit operațional trimestrial din ultimii 14 ani. Gigantul high-tech sud-coreean se confruntă cu o scădere globală bruscă a cererii de cipuri și prețurile au scăzut brusc.
Samsung a declarat că profitul său operațional în perioada ianuarie-martie a fost de 640,2 miliarde de woni (478,5 milioane USD). Profitul din Q1 2023 a scăzut cu 95,5% față de primul trimestru din 2022, potrivit The Korea Herald. Este o scădere de la 14,12 trilioane KRW (~11,10 miliarde USD) față de aceeași perioadă a anului trecut. A fost pentru prima dată în ultimii 14 ani când Samsung a raportat un venit operațional trimestrial sub nivelul de 1 trilion de woni. Acest lucru s-a întâmplat în primul trimestru din 2009, când a înregistrat un profit de 590 de miliarde de woni.
Profit pentru divizia Mobile eXperience Samsung
Samsung Device Solutions, responsabilă cu cipurile, a înregistrat un deficit pe fondul recesiunii globale a cipurilor. Divizia a înregistrat o pierdere de 4,58 trilioane KRW (3,41 miliarde USD) pentru Q1 2023. Cauza a fost scăderea considerabilă a cererii de cipuri, iar prețurile cipurilor de memorie au scăzut cu aproape 70% în ultimele nouă luni. Este pentru prima dată în ultimii 14 ani când Samsung a înregistrat o pierdere trimestrială în divizia de cipuri din primul trimestru din 2009, când a suferit o criză financiară globală.
Samsung estimează că piața globală de cipuri va scădea cu 6% pe an, până la 563 de miliarde USD în 2023. Compania a spus că situația dificilă vor continua pe tot parcursul anului. Dar nu toate filialele Samsung au înregistrat pierderi. Diviziile de electrocasnice și smartphone-uri au avut profit.
Divizia Device eXperience, care își supraveghează afacerile cu electrocasnice și dispozitive mobile a înregistrat profit. Samsung Device eXperience a înregistrat un profit operațional de 4,21 trilioane KRW și vânzări de 46,22 trilioane KRW în Q1.
Divizia Mobile eXperience, dedicată smartphone-urilor și gadgeturilor, a înregistrat și ea profit. Acest lucru s-a datorat popularității globale a seriei Galaxy S23. Diviziile Device eXperience și Mobile eXperience au compensat din deficitul Samsung înregistrat din afacerea cu cipuri.
Samsung și-a crescut semnificativ investițiile pentru a se pregăti pentru viitor. În primul trimestru al acestui an, a investit 10,7 trilioane de woni în facilități. Cifra este în creștere cu 36% față de anul precedent, când a fost cea mai mare sumă înregistrată pentru orice prim trimestru al companiei.