Nu de azi de ieri, Samsung și Apple sunt cele mai mari companii producătoare de telefoane mobile din lume. Același lucru este valabil și în Europa, dar mai ales în Germania, o piață de referință ca vânzări pentru Samsung și Apple pe Bătrânul continent.
Zilele trecute compania de studiu de piață Statista Consumer Insights a publicate cele mai recente date privind vânzările de smartphone-uri în Germania. Rezultatul este unul de așteptat, gigantul high-tech sud-coreean este pe primul loc, potrivit WinFuture. 37% dintre cei chestionați de Statista Consumer Insights folosesc un smartphone de la producătorul sud-coreean Samsung.
Samsung are cele mai mari vânzări de telefoane în Germania
Samsung acoperă o gamă largă de prețuri în gama sa de telefoane mobile – de la dispozitive entry-level cu un preț la tarabă de sub 100 de euro până la dispozitive de vârf care sar bine de o mie de euro. Producătorul american Apple se află pe locul doi, 34% dintre cei chestionați preferă să cumpere un telefon iPhone. Gama de prețuri pentru telefoanele Apple în Germania începe în prezent de la 529 de euro pentru Apple iPhone SE.
Alți producători joacă un rol relativ minor în Germania. După Samsung și Apple, ca vânzări în Germania, se situează cei doi producători chinezi Xiaomi și Huawei. Xiaomi a lansat primul său smartphone în 2011 și a câștigat rapid cota de piață în China. În ultimii ani, Xiaomi a devenit din ce în ce mai activ în afara Chinei și este acum unul dintre cei mai importanți producători de smartphone-uri din Europa.
Cu vânzări la nivel mondial de aproximativ 189 de milioane de smartphone-uri în 2020, Huawei a fost, de asemenea, unul dintre cei mai importanți producători de pe piața de telefoane mobile. În 2021, însă, vânzările și vânzările de smartphone-uri au scăzut semnificativ din cauza sancțiunilor SUA. În mod surprinzător, compania americană Google s-a clasat pe locul cinci ca vânzări în Germania. Google cu Pixeli săi a fost preferat de doar 3% din cei chestionați. Cu telefoanele sale Pixel, Google poate fi găsit în segmentul mid-range până la premium.