De mai mulți ani Samsung domină piața globală a televizoarelor. Practic în ultimi 19 ani gigantul tech coreean a ocupat primul loc în cota de piață. Luna trecută, Omdia a dezvăluit că Samsung a livrat cel mai mare număr de televizoare în 2024, devenind cel mai mare brand de televizoare pentru al nouăsprezecelea an consecutiv. Acum, o altă firmă de cercetare, Counterpoint Research, a publicat o analiză a livrărilor de televizoare la nivel global în Q4 2024. Și de aici Samsung primește vești bune.
Potrivit analizei Counterpoint Research, Samsung a avut o cotă de piață de 16% în livrările globale de televizoare în Q4 2024. Este cea mai mare cotă de piață dintre toate companiile producătoare de televizoare, potrivit SamMobile. Pe locul doi se află TCL cu 14%, urmat de HiSense cu 12% cotă de piață. Pe pozițiile a patra și a cincea se află LG și Xiaomi cu o cotă de piață de 10% și 5%.
Samsung nu are egal pe piața televizoarelor în ultimii 19 ani
Dar nu toate sunt bune și frumoase, Samsung are și unele îngrijorări. Astfel cota sa de piață în segmental premium a scăzut în Q4 2024, față de Q4 2023. În trimestrul patru din 2023 Samsung avea o cotă de piață de 41% pe piața de televizoare premium. În Q4 2024, avea doar 29% cota de piață. Adică cu 12% mai puțin decât înainte.

Companiile chineze TCL și HiSense au mâncat din cota de piață Samsung în domeniul televizoarelor premium. În ciuda acestui fapt, gigantul tehnologic sud-coreean este, de asemenea, lider când vine vorba de televizoare de ultimă generație.
În acest an la CES 2025, Samsung a prezentat noile televizoare din seriile QD-OLED, Neo QLED, QLED și The Frame. Acestea aduc multe caracteristici noi, inclusiv strat anti-orbire și reducerea reflexiilor, păstrând în același timp un negru profund și culori incredibile. Samsung a anunțat, de asemenea, multe funcții bazate pe inteligență artificială pentru aceste televizoare, ca parte a Samsung Vision AI.