Vânzările globale de televizoare au scăzut cu mai mult de 6% față de un an în urmă, în H1 2022. Cauza acestei scăderi în prima jumătate a acestui an este cererea scăzută și problemele macroeconomice de la nivel global. Și în aceste condiții Samsung Electronics a rămas cel mai important jucător de pe piață în materie de producție și vânzare de televizoare.
Conform companiei de cercetare de piață Omdia, citată de agenția de presă sud-coreeană Yonhap, pe piețele globale s-au vândut 92,6 milioane de televizoare în primul semestru din 2022. Cifra este în scădere cu 6,6% față de aceeași perioadă din anul trecut. Din punct de vedere valoric, scăderea a fost mai accentuată, cu 12,5%, potrivit Omdia.
Piața globală de televizoare este condusă de Samsung urmată de LG
Companiile de electronice de larg consum s-au luptat să combată cererea slabă după doi ani de creștere a cererii de dispozitive personale și electrocasnice, alimentată de pandemie. Războiul dintre Ucraina și Rusia, inflația fulgerătoare și costurile mai scumpe ale componentelor s-au adăugat la alte probleme.
Compania Samsung a ocupat primul loc pe piață globală de televizoare cu o cotă de piață de 31,5%. A urmată de rivala din Coreea de Sud, LG Electronics Inc. cu 17,4%. Compania din China TCL Technology a ocupat locul trei cu o cotă de piață de 8,7%. A fost urmată de Hisense, tot o companie chineză, cu 8,2%. Gigantul tech nipon Sony a fost pe locul cinci global cu o cotă de 7,4%.
În segmentul de televizoare premium, în care televizoarele au un preț de 2.500 USD sau mai mult, Samsung a ocupat 53,6% din piața globală. A fost urmat de LG Electronics cu 21,5% și Sony cu 17,2%.
Din 2017, au fost vândute peste 36,5 milioane de televizoare Samsung Neo QLED, unul dintre cele mai bune produse premium Samsung, depășind pragul de 30 de milioane în prima jumătate a acestui an. Între timp, LG și-a păstrat locul unu în segmentul de televizoare OLED. LG a vândut aproximativ 1,69 milioane de televizoare în H1 2022, aproximativ 62% din toate livrările globale OLED. Televizoarele OLED au reprezentat 33,2% din totalul vânzărilor de televizoare de către LG în prima jumătate a anului.