Samsung conduce vânzările globale de televizoare în primul semestru

275
televizoare Samsung
Sursa foto: Samsung Global Newsroom

Vânzările globale de televizoare au scăzut cu mai mult de 6% față de un an în urmă, în H1 2022. Cauza acestei scăderi în prima jumătate a acestui an este cererea scăzută și problemele macroeconomice de la nivel global. Și în aceste condiții Samsung Electronics a rămas cel mai important jucător de pe piață în materie de producție și vânzare de televizoare.

Conform companiei de cercetare de piață Omdia, citată de agenția de presă sud-coreeană Yonhap, pe piețele globale s-au vândut 92,6 milioane de televizoare în primul semestru din 2022. Cifra este în scădere cu 6,6% față de aceeași perioadă din anul trecut. Din punct de vedere valoric, scăderea a fost mai accentuată, cu 12,5%, potrivit Omdia.

Piața globală de televizoare este condusă de Samsung urmată de LG

Companiile de electronice de larg consum s-au luptat să combată cererea slabă după doi ani de creștere a cererii de dispozitive personale și electrocasnice, alimentată de pandemie. Războiul dintre Ucraina și Rusia, inflația fulgerătoare și costurile mai scumpe ale componentelor s-au adăugat la alte probleme.

Compania Samsung a ocupat primul loc pe piață globală de televizoare cu o cotă de piață de 31,5%. A urmată de rivala din Coreea de Sud, LG Electronics Inc. cu 17,4%. Compania din China TCL Technology a ocupat locul trei cu o cotă de piață de 8,7%. A fost urmată de Hisense, tot o companie chineză, cu 8,2%. Gigantul tech nipon Sony a fost pe locul cinci global cu o cotă de 7,4%.

Hisense este o companie multinațională de electrocasnice și electronice din China. Este un OEM – original equipment manufacturer, astfel că unele dintre produsele pe care le face au un alt nume (Toshiba, Gorenje, Sharp, Hitachi) decât Hisense.

În segmentul de televizoare premium, în care televizoarele au un preț de 2.500 USD sau mai mult, Samsung a ocupat 53,6% din piața globală. A fost urmat de LG Electronics cu 21,5% și Sony cu 17,2%.

Din 2017, au fost vândute peste 36,5 milioane de televizoare Samsung Neo QLED, unul dintre cele mai bune produse premium Samsung, depășind pragul de 30 de milioane în prima jumătate a acestui an. Între timp, LG și-a păstrat locul unu în segmentul de televizoare OLED. LG a vândut aproximativ 1,69 milioane de televizoare în H1 2022, aproximativ 62% din toate livrările globale OLED. Televizoarele OLED au reprezentat 33,2% din totalul vânzărilor de televizoare de către LG în prima jumătate a anului.