Samsung zdrobește concurența pe segmentul high-end, în India

854

Samsung a dominat vânzările de smartphone-uri high-end în India în prima jumătate a anului 2018, cu o cotă de piață de 48%, cu mult înaintea lui OnePlus și Apple. Un triumvirat care nu lasă competitorilor decât mărunțișurile. India, a doua țară din lume ca populație, a devenit una dintre piețele cele mai tentante pentru companiile de telefonie mobilă, atât pentru producție cât și pentru desfacere.

Totul este bine spre foarte bine pentru Samsung, pe una dintre cele mai importante piețe pentru producătorii de smartphone-uri, care investesc constant aici. Potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare de piață CyberMedia Research (CMR), marca sud-coreeană domină în mod categoric vânzările de dispozitive high-end din India, cu o cotă de piață de 48% în prima jumătate a anului 2018.

CyberMedia Research notează că piața telefoanelor de vârf este încă departe de a fi majoritară în India, dar că aceasta crește permanent într-o viteză constantă. Samsung tocmai a deschis cea mai mare fabrică de smartphone-uri din lume din India și intenționează să continue să investească în India pentru a câștiga piața în toate segmentele de telefoane mobile. India, care are aproximativ 1,4 miliarde de locuitori, este extrem de tentantă iar o strategie identică pare să adoptate Xiaomi și Apple.

Potrivit CMR, al doilea cel mai mare procentaj privind smartphone-urile din India este deținut de chinezii de la OnePlus, cu o cotă de piață de 25%. Compania americană Apple se situează pe locul trei cu 22%, din segmentul high-end pe această piață. Pentru diferența de 5% din piața premium se luptă brandurile chinezești Huawei și Xiaomi, care sunt văzute ca alternative pentru smartphone-urile de ultimă generație ale primelor trei clasate.

OnePlus este o companie producătoare de telefoane mobile din Shenzhen, China, fondată în decembrie 2013. Primul său smartphone OnePlus One a fost lansat la 23 aprilie 2014. Compania mamă este Oppo Electronics.

Succesul telefoanelor OnePlus poate fi descris prin strategia companiei de ambalare a celor mai bune specificații în telefoane cu prețuri foarte mici. Apple își revizuiește, de asemenea, strategia pentru India pentru cea de-a doua jumătate a anului 2018. Apple vine cu noi parteneriate de vânzare cu amănuntul, magazine de primă clasă și servicii orientate spre India, inclusiv hărți reînnoite Apple.

SURSĂPhonAndroid