Acasă Stiri Televizoarele UHD de 152 cm și mai mari vor reprezenta 99% din...

Televizoarele UHD de 152 cm și mai mari vor reprezenta 99% din piață

Proporția vânzărilor de televizoare UHD este de așteptat să ajungă la 99% pentru prima dată, pe piața televizoarelor de 60 de inch (152 centimetri) sau mai mari, în acest an. Televizoarele Full HD, care au fost net depășite de televizoarele UHD (ultra înaltă definiție), sunt așteptate să dispară de pe piața de televizoare începând cu acest an.

Procentul vânzărilor de TV UHD este așteptat să atingă 99% pentru prima dată pe piață, datorită popularității și caracteristicilor televizoarelor UHD și creșterii substanțiale a conținutului UHD.

Potrivit firmei de cercetare de piață IHS Markit, cota de piață a produselor UHD, care în anul 2015 a fost de 60% pe piața de televizoare de 60 inch sau mai mari, a crescut la 85% în 2016. Cota de piață a fost de 96% în 2017. În acest an, este de așteptat ca ponderea produselor TV UHD să crească până la 99%, în timp ce televizoarele UHD vor inlocui pe cele Full HD într-o proporție covârșitoare.

Conform HIS Markit se așteaptă ca televizoarele 8K UHD să depășească televizoarele 4K UHD, devenind în același timp actorul principal pe piața televizoarelor cu dimensiuni de 60 de inch sau mai mari, mai ales începând cu anul 2018. Televizoarele UHD de 8 K au o rezoluție de 7680 × 4320 pixeli, de 16 ori mai clare decât televizoarele Full HD (1920 × 1080) și de patru ori mai clare decât cele 4K UHD cu o rezoluție de 3840 × 2160.

IHS Markit a prezis că proporția televizoarelor de 8K pe piața de televiziune de 60 de inch sau mai mari ar crește de la 1% anul trecut la 9% până în 2020.

O astfel de creștere a vânzărilor de TV UHD se datorează faptului că producătorii de televizoare Samsung Electronics și LG Electronics, cei mai importanți producători de televizoare din lume, cresc producția de televizoare premium UHD, prețurile televizoarelor scad, oferind consumatorilor un impuls în cumpărarea de televizoare.

Televiziune – tèle provine din greaca veche, adică „departe”, și visio din latină, adică „vedere”. Prima folosire documentată a termenului datează din 1900, când cercetătorul rus Constantin Perskyi a folosit-o într-o lucrare pe care a prezentat-o la primul Congres Internațional de Energie Electrică, care a avut loc între 18 și 25 august 1900 la Paris.

Producătorii cresc rentabilitatea prin scăderea ponderii ecranelor de rezoluție medie și mare în televizoarele cu dimensiuni ale ecranului mai mici, care sunt mai puțin profitabile și cresc producția ecranelor de înaltă rezoluție de mari dimensiuni.

Când Samsung Electronics a introdus televizoare UHD de 65 inch în 2013, prețul lor a ajuns la aproape 10.000 $, dar acum prețul aceluiași produs a scăzut la aproximativ 2.000 $.

Stiri

Samsung România lansează a șasea ediție Stream Your Dream

Samsung România lansează astăzi cea de-a șasea ediție Stream Your Dream. Conferința va fi transmisă live, pe canalul de YouTube Samsung România,...

Comparație Huawei Mate 40 Pro vs Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Huawei Mate 40 Pro a fost lansat în luna octombrie și are la interior tot ce poate fi mai bun din tehnologia...

Galaxy A12 și Galaxy A02s prezentate, vor fi la vânzare în ianuarie 2021

Samsung tocmai a anunțat două noi telefoane bugetare care aparțin liniei Galaxy A 2021. Este vorba despre Galaxy A12 și Galaxy A02s,...

Samsung nu va lansa pe Galaxy Z Flip 2 la următorul eveniment Unpacked

Nu au existat prea multe zvonuri despre viitorul Samsung Galaxy Z Flip 2. Era de așteptat ca gigantul tech să lanseze acest...

Un viitor smartphone Samsung Galaxy Note rulabil dotat cu S Pen

Smartphone-ul rulabil pare a fi noua tendință pentru 2021. Diverși producători au anunțat că au în curs de dezvoltare un astfel de...

Samsung va beneficia din nou din furnizarea de ecrane OLED pentru Apple

Samsung a fost ales, alături de LG Electronics și BOE, pentru a furniza ecrane OLED pentru Apple. Majoritatea ecranelor și în special...

Samsung are o cotă de piață enormă pe piața globală TV în Q3 2020

Samsung Electronics Co. a rămas cel mai mare furnizor de televizoare din lume în Q3 2020. Informația a fost făcută publică de...