Vânzările globale de ceasuri au scăzut în 2024, Samsung pe locul trei

128
ceasuri seria galaxy Watch 7
Sursă foto: Antonio Villas-Boas/Business Insider

Piața ceasurilor inteligente a fost permanent în creștere în ultimii ani. Potrivit CounterpointResearach, în 2024 vânzările de ceasuri inteligente la nivel global au scăzut cu 7% în 2024. Este prima scădere înregistrat vreodată de această piață. Cu toate acestea, Samsung a crescut ușor în 2024.

Această recesiune a fost determinată, printre altele, de slăbirea impulsului Apple, de ciclurile lente de upgrade, dar și de o încetinire a vânzărilor de smartwatch-uri de bază, în special în India. Cu toate acestea, potrivit GizmoChina, în timp ce piața generală a fost în regres, vânzările din China au crescut. Pentru prima dată, China a depășit America de Nord și India ca vânzări globale de ceasuri inteligente. Companiile chineze Huawei, Xiaomi și Imoo de la BBK, au profitat o bază de consumatori chineză foarte mare.

Apple, regele ceasurilor inteligente de multă vreme, și-a păstrat primul loc, dar nu fără emoții. Vânzările Apple Watch au scăzut cu 19% în 2024, față de 2023. Dotările relativ slabe din seria Apple Watch 10 și absența surprinzătoare a unui model Ultra 3 au contribuit la acest declin.

Între timp, Samsung a câștigat teren în liniște, crescând cu 3% față de anul trecut. Acest lucru s-a datorat seriei Galaxy Watch 7, inclusiv primului Galaxy Watch Ultra. Huawei a fost pe locul doi. Xiaomi a avut o creștere impresionantă, fiind compania cu cea mai rapidă creștere în 2024. Xiaomi a intrat pentru prima dată în Top 5.

Sursă foto: CounterpointResearch via GizmoChina

În timp ce majoritatea segmentelor de ceasuri inteligente au scăzut, o categorie a contrazis această tendința. Este vorba despre ceasurile inteligente pentru copii. Mărci precum Imoo au dominat acest spațiu. Compania Imoo a reușit să satisfacă cererea în creștere din partea părinților care doresc o modalitate ușoară de a urmări și de a rămâne conectați cu copiii lor. Chiar și mărcile tradiționale orientate spre adulți, cum ar fi Noise, BoAt și Fitbit, au început să acorde mai multă atenție acestui segment. Poate și din această cauză, ceasurile din seria Galaxy Watch 7 au primit în acest an Kids Mode.

Primul smartwatch Imoo al companiei chineze a fost lansat în 2015. Ceasurile Imoo au funcții precum monitorizarea sănătății, blocarea apelurilor necunoscute, urmărirea foarte precisă a locației, rezistență la apă și multe altele.

În ciuda declinului pieței, viitorul ceasurilor inteligente arată bine. Analiștii se așteaptă la o revenire lentă în 2025. Este estimată o creștere cu o singură cifră determinată de funcțiile bazate pe AI și de senzorii de sănătate de nouă generație. De exemplu noile ceasuri primesc monitorizare mai inteligentă a inimii, detectarea apneei în somn sau avertismente timpurii despre diabet.