De ani buni Samsung conduce autoritar piața globală a telefoanelor mobile. Sporadic, în câte un trimestrul patru, Apple mai trece pe primul loc. Dar, primele două locuri sunt acontate de Samsung și Apple ca vânzări de smartphone-uri la nivel global. Dar, Xiaomi a ocupat al doilea loc în volumul global de vânzări de smartphone-uri în august 2024, depășind Apple.
Pentru cei care nu sunt familiarizați, volumul de vânzări se referă la numărul real de unități vândute clienților finali, nu doar la ceea ce a fost expediat către comercianții cu amănuntul. Datele provin de la firma de cercetare de piață Counterpoint Research.
În special, aceasta este prima dată când Xiaomi a ocupat al doilea loc după 2021, potrivit GizmoChina. Vă puteți face o idee mai bună despre cum s-a schimbat volumul vânzărilor de produse de la Xiaomi, Apple și Samsung în ultimii trei ani din imaginea de mai jos. După cum puteți vedea, Xiaomi a reușit să-și crească în mod constant volumul de vânzări de-a lungul perioadei și a ocupat în cele din urmă din nou locul al doilea.
În august 2024 Xiaomi a fost pe locul doi după Samsung
Apple oferă o gamă mai restrânsă de produse, care ar putea contribui la fluctuațiile volumului său de vânzare de-a lungul anilor. În plus, seria iPhone 16 s-a străduit să genereze un interes semnificativ, dar… Cele mai recente informații sugerează că este posibil ca seria iPhone 16 să nu atingă vânzările seriei iPhone 15.
Compania Xiaomi a fost una dintre mărcile de smartphone-uri cu cea mai rapidă creștere în 2024. De asemenea, compania chineză a fost una dintre cele care au contribuit la redresarea pieței globale de smartphone-uri. Potrivit Counterpoint Research, scăderile sezoniere ale Xiaomi pe piețele cheie au fost compensate de creșterea puternică în urma promoțiilor din America Latină.
Cel mai probabil efectul va fi de scurtă durată, dar va avea un impact pozitiv asupra moralului Xiaomi. Deoarece clienții Apple au preferat să aștepte lansarea seriei iPhone 16, cifrele de vânzări ale companiei americane au scăzut în ultima perioadă, potrivit companiei de cercetare de piață Counterpoint Research.
„Xiaomi a adoptat o strategie de produs mai slabă în acest an. În schimb, și-a concentrat energiile pentru a crea un model erou ca preț, în loc să lanseze mai multe dispozitive într-un singur segment.” A spus Tarun Pathak, director de cercetare Counterpoint Research. “În plus, și-a reactivat concentrarea pe vânzări și marketing, continuând în același timp extinderea pe piețe mai noi și consolidându-și poziția pe piețele existente.”
Cele mai multe dintre piețele cheie ale Xiaomi au înregistrat o redresare economică în ultimele trimestre. Counterpoint mai evidențiază că performanțele Xiaomi sunt foarte bune în segmentul entry-level, adică <200$.