Cum să remediați problemele care apar pe telefoanele Samsung Galaxy

1315
Sursa Foto: androidcentral.com

Telefoanele Samsung sunt puternice, dar niciun telefon nu va funcționa perfect în toate situațiile. În acest articol vă arătăm cum să remediați unele dintre cele mai frecvente probleme ale telefoanelor Galaxy. Pe măsură ce telefonul Samsung începe să îmbătrânească, este posibil să începeți să vedeți încetiniri la unele funcții și aplicații mai noi. Dacă dispozitivul dvs. Galaxy încetinește din când în când, există o mulțime de lucruri pe care le puteți face pentru a remedia problema. Prin intermediul AndroidCentral vă oferim câteva sfaturi pentru a rezolva unele din aceste probleme.

Oprirea și repornirea este primul pas

Uneori, ne concentrăm atât de mult pentru a remedia o încetinire, încât uităm lucrul de bază: oprirea și repornirea telefonului. Acest lucru este valabil pentru orice telefon Android, nu doar pentru un dispozitiv Samsung Galaxy. Da, acest lucru trebuie să-l faceți ca primul pas al soluționării problemelor de performanță.

Se presupune că software-ul și aplicațiile se reglează singure, dar uneori nu – și este suficientă o simplă repornire. Alternativ, chiar dacă trebuie să continuați să căutați diferite moduri de a vă remedia problema, este foarte important să reporniți și să începeți să folosiți iarăși telefonul. Reporniți telefonul și apoi diagnosticați, puteți cel puțin să scăpați din greutatea suplimentară, astfel încât să puteți vedea adevărata problemă.

Pentru a reporni, țineți apăsat butonul de pornire (sub tastele de volum) timp de două secunde și atingeți „reporniți”. Dacă s-a întâmplat să fi activat Bixby pe acel buton, puteți apăsa și menține apăsat butoanele de pornire și de reducere a volumului timp de două secunde.

Problemele telefoanelor Samsung: descărcarea bateriei

De cele mai multe ori, problemele de performanță pot fi legate de o aplicație care nu se comportă bine. Poate fi vorba chiar de mai multe aplicații. De obicei, dacă o aplicație cauzează o problemă suficient de mare pentru a vă încetini telefonul, vă consumă și bateria. Prin urmare, dacă vă uitați la utilizarea bateriei, aveți o idee unde să căutați. Puteți găsi utilizarea bateriei în SetăriÎntreținere dispozitivBaterieUtilizarea bateriei. Cel mai bine este să verificați utilizarea bateriei la sfârșitul zilei pentru a obține cele mai complete informații.

Când vă uitați la utilizarea bateriei pentru ziua respectivă, nicio aplicație individuală nu ar trebui să reprezinte un procent mare din total. Sigur sunt și excepții care au sens – gândiți-vă la o aplicație de streaming media sau la un joc 3D, de exemplu. Orice aplicație „normală” care nu este intensă din punct de vedere grafic ar trebui să consume 1-5% din baterie. Dacă o aplicație folosește mai mult de atât, trebuie investigat mai departe. Poate fi o aplicație pe care nu ați deschis-o recent, care rulează în fundal și face probleme.

Pe telefoanele Samsung mai noi care rulează One UI 2 și o versiune ulterioară, ecranul de utilizare a bateriei vă permite să vedeți datele despre baterie din zilele anterioare, ceea ce poate fi util. Dacă vedeți o aplicație care vă descarcă bateria astăzi, puteți să vă întoarceți în ultima săptămână și să vedeți dacă aceasta este o problemă consistentă sau legată de ceva ce ați făcut chiar azi.

Cum remediați problemele telefonului Samsung: memoria RAM

Urmând aceeași gândire ca și la utilizarea bateriei, puteți vedea, de asemenea, cât de mult au folosit aplicațiile memoria. Utilizarea ridicată a memoriei poate indica o aplicație defectuoasă. Atunci când o aplicație folosește multă memorie, poate încetini totul. Apoi restul sistemului se luptă să obțină memoria de care are nevoie. Accesați MeniuSetăriÎntreținere dispozitivMemorie.

Veți vedea o defalcare a cantității de memorie utilizată în ultima perioadă, dar nu ar trebui să vă alarmați. Primul lucru la care trebuie să te uiți este citirea de sus, care arată câtă memorie ai la dispoziție. Dacă aveți peste 1GB disponibili, nu este nevoie să faci nimic aici. Rezistați dorinței de a apăsa butonul „curățați acum”! Se presupune că telefonul dvs. alocă RAM către aplicații, iar aplicațiile ar trebui să își ia cantitatea de RAM de care au nevoie. Atâta timp cât nu țin memoria RAM atunci când alte aplicații și părți ale sistemului au nevoie de ea, nu există nicio problemă aici.

Probleme apar dacă vedeți o aplicație listată aici folosind multă memorie RAM atunci când nu ați folosit acea aplicație recent. La fel ca în problema bateriei, o aplicație pe care nu o utilizați frecvent nu ar trebui să preia resursele de memorie. În acest caz, puteți forța să opriți aplicația și să vedeți dacă problema a fost unică sau este ceva ce ar trebui să investigați mai departe. În cea mai mare parte, aplicațiile vor folosi memoria în mod corespunzător, iar sistemul telefonului va lua RAM de la aplicațiile care nu au fost utilizate. Desigur, există întotdeauna excepții.

Cum să remediați problemele telefoanelor Samsung: rezoluția ecranului

Telefoanele Samsung Galaxy Note sau Galaxy S sunt cunoscute pentru afișajele lor, iar o parte a ecuației este rezoluția super-înaltă. Deși noile telefoane sunt mai mult decât capabile să ruleze fiecare sarcină la cea mai înaltă rezoluție, pe măsură ce telefoanele îmbătrânesc și aplicațiile devin mai intensive, sunt șanse ca hardware-ul mai vechi să nu poată ține pasul. Cu cât rezoluția afișajului este mai mare, cu atât procesorul trebuie să lucreze mai greu pentru a afișa toate elementele grafice pe ecran, astfel încât reducerea rezoluției îi face munca mai ușoară și poate accelera totul.

Ce trebuie să faceți? Accesați SetăriAfișajRezoluție ecran pentru a selecta o rezoluție mai mică. În mod implicit, telefoanele Samsung nici măcar nu utilizează cea mai mare rezoluție. Acest lucru din motive de performanță și durata de viață a bateriei. Pe telefoanele moderne Samsung, probabil veți vedea opțiuni HD+, FHD+ și QHD+.

Lucrul frumos este că, pe cele mai recente afișaje Samsung Galaxy, într-adevăr nu veți observa o diferență de claritate vizuală între QHD+ și coborâre la FHD+. Afișajele au încă o densitate de pixeli bună la rezoluția mai mică și, în funcție de calitatea vederii, este posibil să nu puteți observa diferența de rezoluție HD+ pe unele telefoane.

Dezinstalați (sau dezactivați) aplicațiile neutilizate

Când încercați să depistați o încetinire, bănuiți că este legată de o aplicație, mai ales dacă aveți instalate sute de aplicații. Poate fi adesea o aplicație pe care nu o folosiți de fapt, dar care este instalată pe telefon dintr-un motiv oarecare. Faptul că este o aplicație neutilizată poate face dificilă depistarea acesteia ca vinovată. Așadar, pentru a simplifica lucrurile, puteți reduce numărul de aplicații, dezinstalând pe cele de care nu aveți nevoie.

Accesați SetăriAplicații pentru a vedea o listă completă a fiecărei aplicații de pe telefon. Atingeți butonul meniu din colțul din dreapta sus, atingeți sortare după și alegeți ultima folosită. Vor fi afișate aplicațiile cele mai puțin utilizate în partea de jos a listei. S-ar putea să fiți surprinși de faptul că unele dintre aceste aplicații sunt încă instalate sau de cât timp a trecut de când le-ați folosit. Dacă doriți să reduceți încărcarea cu aplicații, acesta este un loc minunat pentru a începe.

Dacă doriți să păstrați o aplicație instalată, dar doar ascunsă pentru o zi ulterioară, puteți „dezactiva” aplicația. Acest lucru o va păstra în spațiul de stocare al telefonului și va păstra toate datele sale. Dar este o garanție că nu va putea rula niciodată până nu o activați mai târziu. Faceți acest lucru numai dacă nu aveți spațiu de stocare mai mult pe telefon.

Problemele telefoanelor Samsung Galaxy: resetați la setările implicite

Dacă nu puteți urmări o anumită aplicație sau cauza încetinirii telefonului, poate fi util să resetați la setările implicite. Astfel telefonul va reveni la modul general de funcționare cum a funcționat inițial. Atenție! Prin efectuarea unei resetări generale telefonul dvs. va șterge toate modificările aduse securității, limbii, conturilor, datelor personale și setărilor pentru aplicațiile descărcate.

Pentru a efectua o resetare la setările inițiale, accesați Setări Gestionare generalăResetare și atingeți Setări de resetare. Pentru a fi clar, acest lucru nu va șterge aplicațiile sau datele aplicației, deci nu va trebui să reinstalați nimic sau să vă conectați din nou în aplicații. Cu toate acestea, va șterge o mulțime de modificări pe care le-ați făcut de-a lungul anilor folosind telefonul. Acesta este în final un compromis.

Cum remediați problemele telefoanelor Samsung: resetare din fabrică

Când toate celelalte nu reușesc ultimul pas este efectuarea unei resetări din fabrică. Acest lucru vă va arunca toate personalizările, aplicațiile și datele și veți începe din nou de la zero, la fel ca atunci când telefonul a ieșit din cutie. Este opțiunea nucleară. Gândiți-vă de mai multe ori înainte să faceți acest lucru!

Înainte de a merge mai departe, asigurați-vă că faceți o copie de rezervă a tuturor datelor. O resetare din fabrică va șterge totul și nu doriți ca unele lucruri să le pierdeți definitiv!

Odată ce sunteți sigur că ați făcut backup tuturor datelor importante, reveniți la setările de resetare și atingeți resetarea datelor din fabrică. Telefonul Samsung Galaxy vă va reaminti tot ce este șters și conturile care sunt eliminate. De asemenea, poate fi necesar să vă confirmați parola Contului Samsung. Apoi, confirmați încă o dată, iar telefonul dvs. se va reseta automat din fabrică.