Amazon a depășit Samsung la vânzările de tablete în Q4 2017

972

Gigantul american Amazon.com a reușit să depășească firma Samsung Electronics la vânzările de tablete în trimestrul patru din 2017, printr-o reducere consistentă de prețuri și profitând de sezonul sărbătorilor de sfârșit de an. Astfel Amazon trece pe locul doi în acest clasament după compania Apple. Informația provine de la Theverge care citează firma de cercetare de piață International Data Corp., care a publicat prognoza pieței de tablete pentru al patrulea trimestru din 2017.

În timp ce iPad-urile au fost totuși de departe cele mai populare și căutate tablete printre cumpărători în ultimul an, cu iPad de 9,7 inch și două dimensiuni ale iPad Pro, Amazon a avut una dintre cele mai mari creșteri dintre cele cinci companii aflate în top cinci. Samsung este singurul furnizor de top 3 care înregistrează o scădere a numărului de vânzări în trimestrul patru.

Amazon a reușit să depășească pe Samsung, în special prin oferirea de reduceri importante la tabletele sale, produse cum ar fi Fire HD 8, Fire HD 10, Kindle și Kindle Paperwhite, de exemplu, au fost găsite pe piață la prețuri reduse cu cel puțin 30 de dolari de Black Friday.

Pe piața tabletelor în trimestrul patru pe primul loc se menține Apple Inc. cu o cotă de piață de 26,6%, urmată acum de Amazon, cu o creștere spectaculoasă de 50,3% pe an, care a ajuns la 15,6%. Samsung are o cotă de piață de 14,1%, seria Galaxy Tab A și Galaxy Tab E de la Samsung nu a avut rezultate bune în Q4. Huawei a ajuns pe locul patru cu 7,1% iar Lenovo pe cinci cu 6,2%.

Lenovo este o companie chineză de IT  înființată în 1984 la Beijing cu o investiție inițială de 25.000 USD. Lenovo are peste 60.000 de angajați și produce smartphone-uri, desktop-uri, servere, notebook-uri, tablete, periferice, imprimante și televizoare. Lenovo este compus din „Le” de la Legend și „novo”, cuvânt latin pentru nou și înseamnă în chineză – gândire conectată.

Deși nu la fel de rău ca Q4 2017, vânzările de tablete Samsung pentru întregul an au scăzut de asemenea cu 6,4% față de anul 2016. Samsung a vândut în anul 2017 un total de 24,9 milioane de tablete, în scădere de la 26,6 milioane de unități în anul precedent. Cu toate acestea, Samsung a păstrat cel de-al doilea loc în vânzările de tablete pentru întregul an 2017 cu o cotă de piață de 15,2%.

Cu toate acestea, piața tabletelor la nivel mondial a crescut la 6,5 milioane de unități în al patrulea trimestru, ceea ce înseamnă o creștere de 10,3% față de anul precedent.

Sunt zvonuri că Google ar putea lansa propriile tablete cu sistem de operare Chrome, dacă sunt adevărate acestea vor avea de întâmpinat dificultăți serioase la intrarea pe piață.