Apple vinde mai puține iPhone-uri, iar Samsung vrea și să o amendeze

225
Sursa Foto: SamMobile.com

Într-o piață a smartphone-urilor în stagnare, conform ultimelor date publicate de IDC, Gartner și Canalys se pot întâmpla multe lucruri. Unul dintre acestea este că Samsung cere mulți bani companiei Apple în compensație pentru comenzile respinse. Știm că gigantul tech prin Samsung Display este liderul indiscutabil în domeniul display-urilor pentru smartphone-uri.

Peste 40% din producția acestora în primul trimestru din 2019 este a lui Samsung. Acest lucru capătă alte dimensiuni dacă luăm în considerare panourile OLED, 4 din 5 de pe piață sunt fabricate de Samsung Display. Pentru calitatea lor extraordinară compania Apple condusă de Tim Cook a cumpărat aceste ecrane doar de la Samsung începând cu iPhone X.

Samsung penalizează Apple pentru că a renunțat la cantitățile comandate

Potrivit unei informații din Coreea de Sud, atunci când Apple a încheiat un contract cu Samsung pentru ecrane OLED pentru iPhone X (și mai târziu iPhone XS și XS Plus), s-a angajat să comande o cantitate minimă de ecrane OLED. Întrucât vânzările iPhone-urilor au fost total sub așteptări, compania americană nu a mai comandat cantitatea prevăzută în contract. Acum Apple, potrivit site-ului italian HDblog, se confruntă cu penalizări de sute de milioane de dolari din partea Samsung.

Compania americană susține că scăderea vânzărilor este un fenomen global și nu a depins de ea. Numai că acest lucru a generat un mare volum de ecrane OLED produse și rămase nevândute la Samsung Display. Dintr-o potențială sursă de profit această afacerea s-a transformat pentru Samsung într-o pierdere. După ce nu a putut prelua cantitatea minimă din comanda stabilită, Apple este astfel obligată să plătească o amendă ca despăgubire.

Primul logo al firmei Apple a fost un desen în stil baroc care îl înfățișează pe Isaac Newton stând sub un măr. Aproape imediat a fost înlocuită de „Apple curcubeu”, silueta colorată în culorile curcubeului a unui măr cu o mușcătura scoasă din el. Din 1998, logo-ul este de obicei prezentat într-o singură culoare.

Samsung Display a investit în fabrica A3 mulți bani și tehnologii pentru a produce 105.000 de ecrane OLED pe lună. Această unitate de producție spune Samsung, a fost construită „exclusiv pentru Apple”. Pentru că vânzările de iPhone-uri au mers foarte prost, afacerea Samsung a dat rateuri.

Compania americană a supraestimat succesul iPhone-urilor sale

Apple a solicitat Samsung Display să își mărească unitatea de producție, crezând că va folosi aproximativ 100 de milioane de panouri OLED pe an. Cererea reală a pieței era mult mai mică decât a estimat Apple„. A spus un reprezentant din domeniu. „Samsung Display a primit o lovitură serioasă iar ca rezultat a cerut daune de la Apple la nivelul contractul lor„.

Conform ziarului electronic sud-coreean ETNews, se pare că Apple nu este dispus să plătească această penalizare. Acest lucru nu este o mare surpriză. Acum Apple oferă alte alternative pentru stingerea litigiului cu Samsung. Compania americană a înaintat propunerea de a comanda în compensație afișaje OLED pentru iPad-uri sau laptop-urile viitoare. Samsung Display și Apple caută acum o modalitate de a minimiza daunele dar, nu au găsit încă o soluție clară.

Samsung nu a dezvăluit sumele cerute în compensație companiei americane și nici valoarea contractului nu este știută. „Este dificil pentru noi și nu vrem să facem publice informații despre clienții noștri”. De asemenea, nu putem dezvălui informații cu privire la performanțele sau pierderile noastre” a spus Samsung Display„.