Cota de piața a telefoanelor Samsung Galaxy este în creștere în Japonia

413
Cota de piata a telefoanelor Samsung Galaxy este in crestere in Japonia
Sursa Foto: via SamMobile.com

Japonia a fost cândva o piață foarte dificilă pentru vânzările de smartphone-uri Samsung Galaxy. Au intrat aici diferite interese zonale, economice și politice. Acum lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Samsung se ridică în Japonia în privința cotei de piață, modele sale populare din seria Galaxy A, telefoanele pliabile și cele mai recente dispozitive Galaxy S sunt foarte bine primite aici.

Smartphone-urile marca Galaxy sunt acum pe locul doi în cota de piață, după iPhone-urile Apple, învingând puternicele mărci japoneze Sharp și Sony.  Acestea au avut la un moment dat o cotă de piață greu de atins pentru Samsung.

Samsung are o cotă de 13,5% în Q1 2022 în Japonia

Samsung a avut 13,5% din piața japoneză în primul trimestru din 2022, cel mai ridicat nivel din Q1 2013. Datele privind cotele de piață smartphone în Japonia au fost publicate de compania de cercetare de piață Strategy Analytics. Concurenții locali, redutabili odinioară, au rămas cu mult în urmă: Sharp avea în Q1 2022 o cotă de piață de 9,2% și Sony 6,5%. Apple domină incontestabil piața smartphone din Japonia cu o cotă de piață de 56,8% în primul trimestru din acest an.

În ultimii câțiva ani, Samsung a avut o cotă de piață cu o singură cifră. Gigantul tech sud-coreean a fost eclipsat de Apple la gama superioară și de rivalii japonezi în modelele bugetare. Cota de piață Samsung a fost de 5,2% în 2017, a crescut până la 6,4% în anul următor și 7,8% în 2019. Samsung a înregistrat o creștere mare la 10,1% în 2020, anul în care a lansat seria Galaxy S20, pe Samsung Galaxy Z Flip și Samsung Galaxy Z Fold 2. Anul trecut, cota de piață Samsung a scăzut la 9,7%, în scădere puțin față de anul precedent.

Japonia este a treia cea mai mare putere economică din lume pentru PIB nominal, după SUA și China. Deși a renunțat la dreptul său de a declara război, Japonia are o armată modernă clasată pe locul patru ca putere din lume.

Apple a avut de mai mulți ani cea mai mare cotă de piață din Japonia. În 2017, producătorul american avea 52,7%, care a crescut la 60% în 2021 și a scăzut la 56,8% în primul trimestru al acestui an. Cota Sony aproape s-a înjumătățit între 2017 și primul trimestru din 2022: de la 12,7% la 6,5 ​%. Sharp a crescut în aceeași perioadă de la 5,2% la 9,2%.

Telefoanele pliabile Samsung și Galaxy S22 Ultra foarte apreciate de japonezi  

Revenirea Samsung este determinată de vânzări puternice la nivel global, inclusiv cele pliabile, modelul emblematic Galaxy S22 Ultra și modelele din seria Galaxy A. „Când economia este în dificultate, oamenii tind să caute smartphone-uri cu un buget decent, cu o calitate decentă”. A spus o sursă din industrie, citată de Koreajoongangdaily. „Și gama Samsung Galaxy Z Flip pare să atragă consumatorii japonezi pasionați de designul mic și drăguț”.

În trecut, Samsung Electronics a încercat să evite promovarea numelui său corporativ în Japonia. Compania era îngrijorată de sentimentul anti-Coreea, care încă persistă în Japonia. În 2016, Samsung a eliminat numele companiei din magazinele de vânzare cu amănuntul, site-ul său oficial și Twitter, menționând doar marca Galaxy.

O altă schimbare notabilă pe piața din Japonia este absența Huawei, care deținea o cotă de 5,2% în 2018. Huawei a suferit o scădere semnificativă pe piața globală de smartphone-uri după ce SUA au oprit-o de la furnizarea de cipuri avansate bazate pe tehnologia americană. Oppo a umplut golul, cu o cotă de piață de 4,1% anul trecut.

Pe piața globală, Samsung este pe primul loc în cota de piață în primul trimestru al acestui an. „Estimăm că Samsung a livrat 75 de milioane de smartphone-uri pentru o cotă de 24% în Q1 2022”. A declarat Woody Oh, director la Strategy Analytics. „Este cea mai mare performanță a Samsung în primul trimestru după cota de piață din 2017”, a continuat Woody Oh. „Cererea a fost puternică pentru seria Galaxy S22, în special pentru modelul Samsung Galaxy S22 Ultra, cu prețuri mai mari”.  Apple a ocupat locul doi, cu 18% în primul trimestru din 2022.