Samsung a prezentat un nou smartwatch Galaxy Watch cu 3 luna trecută, iar recenziile acestuia până acum au fost pozitive. Cu toate acestea, cota de piață a companiei în segmentul de ceasuri inteligente și de urmărire a activității a scăzut. În America de Nord, cota de piață a companiei sud-coreene s-a înjumătățit în Q2 2020 comparativ cu anul precedent.
Potrivit unui studiu de piață al companiei Canalys, cota Samsung în segmentul wearables în Statele Unite scăzut de la 10,6% în Q2 2019 la 5% în Q2 2020. Compania a reușit să livreze doar 400.000 de smartwatch-uri și trackere de fitness în al doilea trimestru al acestui an. Conform Sam Mobile, este o scădere de aproximativ 48% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Samsung locul patru în SUA, Apple domină piața americană
În trimestrul doi din acest an compania Apple a vândut 3,2 milioane de ceasuri inteligente, capturând o cotă de piață de 37,6%. Firma cu sediul în Cupertino a vândut 2,9 milioane smartwatch-uri Apple în Q2 2019, o creștere de 9%. Piața SUA, atât la smartphone-uri cât și la ceasurile inteligente, este dominată de mai mulți ani de compania Apple. Samsung se luptă din greu pe piața americană cu companiile locale, Apple, Fitbit și Garmin.
Fitbit, deținut de compania Google, are încă o prezență considerabilă pe piață nord-americană. Americanii au cumpărat 1,6 milioane de dispozitive purtabile în Q2 2020 și Fitbit a avut o cotă de piață de 19,3%. Cu toate acestea, cota sa de piață a scăzut cu 12% față de aceeași perioadă din anul precedent. Garmin a reușit să vândă 700.000 de dispozitive purtabile în al doilea trimestru al acestui an. Livrările sale au crescut cu 27% comparativ cu cifrele din Q2 2019.
Mărcile mai puțin cunoscute au reprezentat un procent de 28,1% din vânzări. Consumatorii americani par să fi investit în trackere de fitness sub 50$ în timpul pandemiei, conform companiei de studiu de piață. Potrivit Canalys, va exista o separare clară între trackerele de fitness ocazionale și brățările mai avansate în 2021. Anul acesta, în urmă cu puțin timp, Samsung a lansat smartwatch-ul Galaxy Watch 3 și trackerul de fitness Galaxy Fit 2. Cu multe caracteristici tehnice și de urmărire a sănătății ambele dispozitive vor ajunge și ele pe piața din Statele Unite.