Inteligența artificială este în plin avânt, Samsung în prim plan

852
Sursa Foto: Samsung Global Newsroom

Inteligența artificială (AI) a apărut ca o tendință globală de tehnologie viitoare. AI este atât de prezentă în tehnologiile actuale, încât este de așteptat să modifice nu numai industria IT, ci și sectoarele auto, bancare și medicale. Drept urmare, companiile depun eforturi pentru a angaja cât mai mulți experți AI și investesc în cercetare și în alte domenii de afaceri conexe pentru a se asigura că sunt pe deplin pregătiți să integreze AI în produse și servicii de care pot beneficia viața oamenilor.

Samsung Electronics a remarcat de mai mult timp importanța AI și a investit masiv și activ în acest domeniu. Gigantul high-tech sud-coreean are în prezent șapte centre AI în cinci țări diferite. În Coreea de Sud (Seul), SUA (Silicon Valley și New York), Marea Britanie (Cambridge), Canada (Toronto și Montreal) și Rusia (Moscova). Dar rămâne întrebarea – ce se află în spatele evoluției rapide a AI și ce forme trebuie să ia tehnologia pentru a merge și mai departe?

Într-un interviu cu experți de la aceste centre de inteligență artificială (AI), Samsung Newsroom a vrut să afle cele mai recente tendințe AI și ce cred acești experți AI despre impactul inteligenței artificiale asupra viitorului nostru.

Ce este AI la Samsung?

Gary Geunbae Lee, șeful AI Center Samsung Research din Seul a fost întrebat despre dezvoltarea AI și ce anume se distinge în abordarea Samsung a inteligenței artificiale. „AI este realizarea implementării capacităților umane de a vedea, asculta, a lua decizii, a vă deplasa și a învăța în computere„, a spus Gary Lee. „Pentru a gândi în alt mod, AI este o combinație de A (algoritmi), B (date mari) și C (putere de calcul). Acestea sunt cele trei componente cheie care ne permit să construim inteligența artificială.”

AI – Artificial Inteligence este inteligența demonstrată de mașini, spre deosebire de inteligența naturală afișată de oameni. Termenul „inteligență artificială” este folosit pentru a descrie mașini (computere) care imită funcțiile „cognitive” pe care oamenii le asociază cu mintea umană, cum ar fi „învățarea” și „rezolvarea problemelor”.

Lee a explicat că centrele Samsung Research AI din întreaga lume desfășoară cercetări care acoperă întreaga gamă de dezvoltare a AI. Inclusiv viziunea computerului, înțelegerea limbajului, analiza datelor, robotica și învățarea mașinii. Cercetarea lor își propune să apropie capabilitățile AI de cele ale creierului uman.

Fiecare dintre cele șapte centre de inteligență artificială Samsung, răspândite în întreaga lume, are propriile sale domenii de cercetare. Capacitățile AI ale Samsung sunt recunoscute la nivel global. De exemplu, Centrul AI de la Cambridge este axat pe tehnologia AI și dispozitivele AI puse în legătură cu rețelele de telecomunicații de generație viitoare. Centrul din Moscova se concentrează pe tehnologia de bază AI, cum ar fi generarea de date pentru învățarea automată și învățarea profundă avansată. Centrul din New York se concentrează pe domenii de cercetare avansate, cum ar fi manipularea robotică. Centrul de la Seul lucrează la înțelegerea limbajului, procesarea vorbirii și, coordonează celelalte centre.

Samsung vrea ca toate produsele sale să fie integrate cu AI în viitorul apropiat

Când produsele și serviciile AI sunt gata de lansare, acestea sunt puse la dispoziția consumatorilor prin diverse servicii, inclusiv Bixby. Majoritatea recentelor produse Samsung vin cu Bixby deja încorporat în dispozitiv, iar Samsung lucrează pentru ca toate produsele Samsung să fie cu inteligență artificială în viitorul apropiat. „Lansarea difuzorului AI al Samsung, va permite interconectarea perfectă între dispozitivele inteligente”, a afirmat Lee. „Acest lucru ne va permite să ne atingem obiectivul nostru de implementare a AI pe toate produsele noastre.”

În 2018, Samsung a dezvăluit un kit de dezvoltare software (SDK) pentru Bixby. În prezent Bixby acceptă comenzi vocale și traduceri în engleză, chineză, germană, italiană și spaniolă. Diversitatea și versatilitatea globală a portofoliului de produse Samsung este unul dintre punctele sale forte. Bixby va permite utilizatorilor din întreaga lume să își conecteze dispozitivele fără probleme.

Samsung vinde 500 de milioane de produse în fiecare an. Ne străduim să oferim noi servicii și funcții dispozitivelor noastre pentru a se potrivi îndeaproape cu stilul de viață al clienților noștri”, a menționat Lee. Unul dintre punctele forte ale ofertei Samsung AI este integrarea dispozitivului. Gary Geunbae Lee a evidențiat valoarea adăugată pe care Samsung o aduce utilizatorilor prin asimilarea unei game largi de funcții AI în dispozitivele care unele sunt și altele vor ajunge în viața utilizatorilor.

De exemplu, inteligența artificială poate recunoaște ingredientele din frigiderul dvs. și recomandă automat rețete și le afișează pe ecranul frigiderului.” A spus Lee. „După ce ați introdus mâncarea la cuptor, software-ul alimentat de AI stabilește temperatura și timpul de gătire în mod inteligent, conform rețetei.”

Da, electrocasnicele vor comunica între ele! Acum chiar nu știm dacă în viitor atunci când te urci pe cântarul electronic acesta îi va transmite cuptorului cu microunde să-ți gătească mai puțin! În viitor, cu inteligența artificială, probabil va fi posibil și acest lucru.

AI va învăța să gândească pentru sine

Stephen Hawking, Bill Gates și Elon Musk, și-au exprimat îngrijorarea cu privire la posibilitatea ca AI să poată evolua până la punctul în care oamenii nu ar mai putea să o controleze. Stephen Hawking a spus că „acest lucru ar putea însemna sfârșitul rasei umane„.

În ciuda datei sale recente, tehnologia AI a evoluat considerabil. Chiar în unele domenii, AI s-a dovedit a fi mai avansat în comparație cu abilitățile omului. Cu toate acestea, există încă anumite domenii pe care AI trebuie să le îmbunătățească pentru a deveni instrumentul de asistență suprem: performanță și acuratețe.

Deși tehnologia AI actuală este capabilă să înțeleagă limbile vorbite, există încă un drum lung de parcurs până când AI va putea procesa complet cuvintele în contextul lor, așa cum o face un om. Cu alte cuvinte, ceea ce trebuie să dezvolte AI este înțelegerea raționamentului ipotetic sau capacitatea de a citi „printre rânduri” comenzile sau declarațiilor utilizatorului. De asemenea, este nevoie de mai multă dezvoltare în ceea ce privește capacitatea AI de a adopta abordări diferite pentru rezolvarea problemelor bazate pe situații individuale sau imprevizibile și în unele situații zilnice. În prezent, dezvoltarea viitoare a AI se bazează pe îmbunătățirea rapidă a acestor domenii.

Filosofia Samsung în domeniul AI

Inteligența artificială poate oferi un avantaj competitiv semnificativ pentru întreprinderi – dar dacă este manipulată greșit, poate provoca o problemă socială atunci când nu este ținut sub control. Prin urmare, respectarea etică este esențială atunci când se efectuează cercetări și se dezvoltă AI.

Deși AI este menită să îmbunătățească viața oamenilor, posibilitatea abuzului său nu poate fi ignorată. Astfel respectarea etică este foarte importantă”. A subliniat Lee. „Există trei norme etice pe care Samsung le urmează în ceea ce privește inteligența artificială. Acestea sunt corectitudinea, responsabilitatea și transparența„. Dezvoltarea sau utilizarea AI nu trebuie să conducă la discriminare sau prejudicii, iar compania își asumă responsabilitatea totală pentru tehnologie și menține transparență în procesul de colectare și gestionare a datelor.

Confidențialitatea este o altă parte importantă a politicii AI a Samsung. Datele pe care le utilizează inteligența artificială (AI) trebuie prelucrate în mod transparent, astfel încât consumatorii să se simtă în siguranță. „Samsung Electronics acordă prioritate considerabilă securității și confidențialității datelor. Respectăm toate legile și reglementările aferente securității datelor, inclusiv GDPR în Europa. Lucrăm pentru implementarea unei tehnologii care detectează vulnerabilitățile de securitate din codurile noastre AI. Astfel ne asigurăm și asigurăm clienții noștri că pot utiliza produse și servicii AI în siguranță„. A spus Gary Geunbae Lee, șeful AI Center Samsung Research din Seul.

Deci, care este scopul final pe care Samsung îl are în minte atunci când urmărește un viitor activat prin AI? Din perspectiva lui Lee, este total bazat pe consumator. „AI înseamnă adăugarea de valoare vieții consumatorilor datorită integrării AI în produsele și serviciile lor de zi cu zi“.

În viitor produsele Samsung devin tot mai inteligente și învață singure

La Samsung, ne păstrăm mereu în minte principiile AI„, a subliniat Lee. „În primul rând, toate produsele și serviciile noastre bazate pe AI învață continuu de la sine și devin mai inteligente în timp. Își vor îmbunătăți performanțele și capacitatea de utilizare în timp ce interacționează cu oamenii. În al doilea rând, Samsung AI este întotdeauna acolo pe o gamă de dispozitive, oricând are nevoie de ea un client. În al treilea rând, Samsung se angajează să dezvolte tehnologii AI care sunt întotdeauna în siguranță și care oferă consumatorilor liniște sufletească. În cele din urmă, AI-ul Samsung urmărește întotdeauna personalizarea centrată pe utilizator pentru a oferi servicii cât mai utile și cât mai personalizate.”

Aceste principii sunt baza tehnologică fundamentală pentru toate produsele și serviciile AI Samsung. Acestea permit companiei Samsung să ofere experiență și valori semnificative și tangibile orientate către utilizatori cu ajutorul AI.