Istoria Samsung, de la o mică afacere la un gigant high-tech mondial

170

Samsung înseamnă trei stele în limba coreeană. Samsung este o companie din Corea de Sud, înființată în 1938, având ca obiect principal de activitate producția de produse electronice și IT. Compania este numărul 1 mondial în producția de memorii, monitoare TFT și telefoane mobile, dar și în alte domenii. Samsung avea aproximativ 290.000 de angajați la sfârșitul anului 2019 în peste 83 de companii care activează în industrie, electronica, construcții, construcții navale și aeronautică. Veniturile Samsung reprezintă aproximativ 17% din PIB-ul Coreei de Sud.

Totul a început ca o mică afacere de export în Daegu Corea. Încet Samsung a crescut și a devenit una dintre companiile electronice de top din lume, specializată în aparate digitale și media, semiconductori, memorii, și sisteme integrate. Astăzi produsele sale de calitate sunt în topul preferințelor și sunt recunoscute la nivel mondial.

Această scurtă cronologie, surprinde punctele importante din istoria companiei și arată modul în care compania a diversificat produsele, a crescut în cota de piață, urmându-și misiunea de a face o viață mai bună pentru consumatorii din întreaga lume.

La 1 martie 1938, președintele fondator Byung-Chull Lee a început o afacere în Daegu, Coreea, cu 30.000 woni. La început, afacerea s-a axat în principal pe activități de export, vânzarea de pește uscat coreean, legume și fructe în Manciuria și Beijing. În scurt timp, Samsung avea propriile sale mori de făină și mașini de patiserie, propria sa linie de producție și operațiuni de vânzare, ca în cele din urmă să evolueze pentru a deveni corporația globală modernă, care încă mai poartă același nume și astăzi.

Compania Samsung a fost fondată în 1938

  • 1938 – Byung-Chul Lee înființează o mica afacere la Daegu, numită Samsung Store
  • 1951 – Samsung Moolsan este numită Samsung Corporation
  • 1953 – Samsung începe cu producția de zahăr
  • 1954 – Se fondează Cheil Industries
  • 1958 – Samsung începe afaceri în domeniul asigurărilor Ankuk Fire & Marine Asigurari
  • 1963 – Se deschide primul magazin universal în Seul
  • 1969 – S-a fondat Samsung-Sanyo Electronics
  • 1970 – Primul TV alb-negru (model: P-3202) produs de Samsung-Sanyo

În 1970, compania a pus bazele strategice pentru dezvoltarea sa viitoare, investind în industria grea, chimică și petrochimică. În acest timp, compania a luat măsuri pentru a consolida poziția competitivă în industria textilă mondială, integrând procesele sale de producție de la materii prime la produse finale. Ca rezultat, au fost create multe companii noi, inclusiv Samsung Heavy Industries Company în 1974, Samsung Construcții navale sau Samsung Techwin în 1977.

O altă creștere pentru companie a venit din afaceri din domeniul electronica. Samsung Electronics, deja un producător important pe piața coreeană, a început să exporte produsele sale pentru prima dată în această perioadă. Compania a achiziționat, de asemenea, un pachet de 50% din Coreea Semiconductor, întărind în continuare poziția companiei ca lider în fabricarea de semiconductori.

1980-1989 Intrarea pe piața mondială. Companiile pe bază de tehnologie s-au extins la nivel global, în timpul anilor 1970 și începutul anilor 1980. În 1978, Samsung Semiconductor si Samsung Electronics au devenit entități separate. Samsung Aerospace Industries (acum Samsung Techwin) a fost lansat în februarie 1987, iar compania a dezvoltat capacitățile aerospațiale cu o viteză fără precedent.

Compania s-a restructurat și a devenit una dintre cele mai mari din lume

Samsung a intrat, de asemenea în activitatea de dezvoltare a sistemelor, Samsung Data Systems în 1985 (acum Samsung SDS) ca lider în domeniul serviciilor de tehnologia informației, inclusiv integrarea sistemelor, managementul sistemelor, consultanță și servicii de rețea.

Compania se concentrează tot mai mult pe tehnologie ceia ce condus și a ajutat să extindă acoperirea chiar mai departe în produse electronice, semiconductori, produse chimice, inginerie genetică, telecomunicații optice, industria aerospațială, și noi domenii de inovație tehnologică de la nanotehnologie la arhitecturi de rețea avansate.

În 1987 președintele fondator Byung-Chull Lee a murit după aproape 50 de ani la conducere. La conducerea companiei ia urmat fiul său, Kun-Hee Lee. Pe parcursul acestei perioade, Samsung a reușit să restructureze afacerile vechi și să introducă altele noi, cu scopul de a deveni una dintre primele cinci companii de produse electronice din lume.

  • 1980 – A început să producă aparate de aer condiționat
  • 1981 – Primele cuptoare cu microunde exportate în Canada, 1 milion TV color
  • 1982 – Numele a fost modificat în Samsung Semiconductor & Telecommunications Co. /10 milioane negru alb-TV produse
  • 1983 – A început producția de calculatoare personale  (PC-uri)
  • 1984 – Primele aparate video exportate în SUA
  • 1987 – Compania deschide Institutul de Tehnologie în scopuri de cercetare și dezvoltare
  • 1989 – A fost fondat Samsung BP Chemicals, 20 milioane TV color

Din anul 1990 a început o nouă eră pentru Samsung Electronics

Începutul anilor 1990 a prezentat provocări enorme pentru întreprinderile de înaltă tehnologie. Fuziuni, coaliții și buy-out-uri au fost comune în timp ce concurența și consolidarea au înflorit. Companiile au fost presate să-și regândească ofertele tehnologice și de servicii. Afacerile au început să curgă peste granițe între țări și companii. Samsung a trecut cu bine peste toate acestea prin reorientarea strategiei sale de afaceri pentru a răspunde mai bine la cerințele pieței.

  • 1991 – Dezvoltă și finalizează primul telefon mobil
  • 1992 – Primul hard-disc DRAM 64M, 10 milioane de roboți industriali, începe producția în China
  • 1993 – A dezvoltat primul video digital disc recorder (DVD-R)
  • 1994 – A construit prima masina electrica coreeană, 30 milioane cuptoare cu microunde
  • 1994-1996 – Compania a devenit o forță mondială

La mijlocul anilor 1990, Samsung a revoluționat afacerile sale începând să facă produse de clasă mondială, oferind satisfacție totală clienților cu produse de înaltă calitate. Pe parcursul acestei perioade, 17 produse diferite, de la semiconductori la monitoare de calculator, ecrane TFT-LCD pentru o imagine color au urcat în rândurile primelor cinci produse pentru cota de piață la nivel mondial în domeniile lor, iar alte 12 produse au ajuns în topul clasamentelor în zonele lor.

Samsung a participat activ la marketing sportive. Ca rezultat al eforturilor sale intense, președinte, Kun-Hee Lee, a fost selectat în calitate de membru al Comitetului Internațional Olimpic (CIO), în iulie 1996, sporind foarte mult imaginea companiei ca un factor care a  contribuit esențial la dezvoltarea atletismului mondial.

  • 1996 – a dezvoltat cel mai rapid processor din lume (unitate centrală de procesare)
  • 1997-1999 frontiera digitală

Samsung a trecut cu bine peste mai multe crize economice

În ciuda crizei financiare din 1997, care a afectat aproape toate companiile coreene, Samsung a fost una dintre puținele companii care au continuat să crească, datorită conducerii sale în domeniul tehnologiilor digitale și pentru rețea și concentrării sale constante asupra produselor electronice, finanțe și servicii conexe.

Samsung a răspuns la criză prin reducerea numărului de societăți afiliate la 45 (în conformitate cu regulamentul privind monopolul și Legea Comerțului). A redus personalul cu aproape 50.000, vânzând 10 unități comerciale și a îmbunătățit structura financiare.

  • 1998 – A început producția în masă a primului televizor digital din lume
  • 1999 – A dezvoltat primul monitor 3D TFT-LCD din lume

Un lider mondial digital. Un cetățean global responsabil. O familie cu mai multe companii. O afacere etică. Samsung este toate acestea și multe altele. „La Samsung susținem cu credință o responsabilitate comună – poporul nostru, planeta noastră și societatea noastră. Întreaga companie, noi ne punem pe noi la cele mai înalte standarde, astfel încât să putem contribui mai eficient la o lume mai bună”.

În tot ce face Samsung are principii de la care nu se abate

  • Valori & Filosofie. Samsung este ghidat de o filozofie simplă, valori puternice și standarde etice înalte care ghidează compania în munca de fiecare zi. În tot ceea ce face, Samsung se străduiește pentru a ajuta oamenii să trăiască o viață mai bună.
  • Viziune. Samsung este dedicat dezvoltării unor tehnologii inovatoare și procese eficiente care să creeze noi piețe. Vrea să îmbogățească viața oamenilor și să continue să facă din Samsung un lider digital.
  • Istorie. Pentru mai mult de 70 de ani, compania a fost în fruntea inovației. Descoperirile, invențiile si produse inovatoare au contribuit la modelarea istoriei revoluției digitale.
  • Filosofie. Samsung are o filozofie de afaceri simplă: să dedice talentul și tehnologia pentru a crea produse și servicii de nivel superior, care să contribuie la o societate globală mai bună.
  • Aducerea acestei filozofii la viață. Liderii companiei caută cele mai strălucitoare talente din întreaga lume să le dea resursele de care au nevoie pentru a fi cei mai buni în ceea ce fac. Rezultatul este că toate produsele companiei, cipurile de memorie, ajuta companiile să stocheze cunoștințe vitale iar telefoanele mobile cu care se conectează oamenii peste tot în lume au puterea să le îmbogățească viața. Și asta pentru a face o societate mai bună la nivel mondial.
  • Valorile noastre. Samsung crede că valorile puternice sunt cheia pentru o afacere bună. De aceea, aceste valori de bază, împreună cu un cod de conduită riguros, sunt în centrul fiecărei decizii a companiei.
  • Oameni. Pur și simplu, o companie și angajații sunt oamenii și prietenii tăi. Compania vrea să dea oamenilor săi o multitudine de oportunități pentru a atinge potențialul maxim.                                              

Inspire the World, Create the Future

  • Excelență. Tot ceea ce face Samsung este condus de o pasiune de nezdruncinat pentru excelență și un angajament ferm de a dezvolta cele mai bune produse și servicii de pe piață.
  • Schimbare. În economia globală de astăzi, schimbarea este constantă și inovația este esențială pentru supraviețuirea unei companii. Așa cum a făcut timp de 70 de ani, Samsung și-a stabilit telul pentru viitor. Compania a anticipat nevoile pieței și cererile astfel încât să poată asigura succes pe termen lung.
  • Integritate. Utilizarea într-un mod etic este fundamentul afacerii companiei. Tot ceea ce face Samsung este ghidat de o busolă morală, de corectitudine, respectul pentru toate părțile interesate și transparență completă.
  • Prosperitate. O afacere nu poate avea succes dacă nu creează prosperitate și oportunitate pentru alții. Samsung este dedicat de a fi un cetățean corporatist din punct de vedere social și responsabil față de mediu în fiecare comunitate și în întreaga lume.

Viziunea companiei pentru viitor este: „Inspire the World, Create the Future”.

Compania s-a angajat să inspire comunitățile din întreaga lume, prin dezvoltarea de noi tehnologii, produse inovatoare și soluții creative. De asemenea, și-a luat angajamentul de a crea un viitor mai luminos prin dezvoltarea unor noi valori pentru rețelele noastre de bază: industrie, parteneri și angajați. Prin aceste eforturi, speră să contribuie la o lume mai bună și o experiență mai bogată pentru toți. Ca parte a acestei viziuni, Compania a stabilit trei abordări strategice în management: creativitate, parteneriat și talent.

Samsung privește cu încredere spre viitor. Pe măsură ce construiește pe realizările anterioare, explorează noi teritorii, inclusiv în sănătate, medicină și biotehnologie. Samsung este un lider creativ în piețe noi și a devenit o companie de elită pe piața mondială. Samsung merge mai departe.

„Inspire the World, Create the Future”