JBL a împlinit 75 de ani: un brand care a făcut istorie

345
JBL implineste 75 de ani un brand care au facut istorie
Sursa Foto: via hdblog.it

Printre aniversările acestui 2021 merită menționat și cei 75 de ani ai lui companiei JBL. La mulți ani! Brandul american, născut în 1946 din pasiunea pentru muzică a lui James B. Lansing a împlinit 75 de ani. Dave Rogers, președintele diviziei Lifestyle a Harman, compania deținută acum de Samsung, a dat mai multe detalii cu ocazia acestei aniversări.

JBL precum și unele dintre numele prețioase ale industriei audio de înaltă fidelitate, Mark Levinson, Arcam, Harman / Kardon, Infinity sau Revel, pentru a numi doar câteva, sunt toate deținute de Samsung. JBL se adresează pieței consumatorilor, dar și studiourilor, mașinilor, disc jockey sau piețelor cinematografice, printre altele.

De 75 de ani, JBL se dedică dezvoltării produselor care oferă sunet de calitate profesională, indiferent de format. Dar, mai presus de toate, joacă un rol principal în muzică aducând difuzoarele și amplificatoarele sale la concertele care au făcut istorie„. A spus Dave Rogers managerul JBL, conform HDBlog. Compania deține peste 300 de brevete, de la traductoare VGC la portul de frecvență joasă Slip Stream, de la ghidurile de undă Tranziție progresivă (PT) la tehnologia Plus One a conului woofer.

JBL face parte din istoria sunetului

Compania JBL reprezintă, poate mai mult decât orice altă companie, istoria difuzării sunetului. Acest lucru este valabil atât la nivel de consumator, cât și la nivel profesional. Deși marca s-a născut oficial în 1946, istoria sa începe de fapt în 1927 când James Bullough Lansing și partenerul său Ken Decker au fondat Lansing Manufacturing Company, care producea difuzoare de 16 și 20 cm pentru console și aparate de radio.

JBL a fost fondată în 1946 de James Bullough Lansing, un inginer audio american al cărui nume îl poartă. Acum compania este deținută de Harman International, o filială a companiei sud-coreene Samsung Electronics.

În 1946, JBL a produs primele sale difuzoare, D101 de 38cm și legendarul tweeter de sunet D175 pentru frecvențe înalte. Acesta au rămas în producție până în anii 1970! Apoi, difuzoarele D130, care au rămas în catalog timp de 55 de ani consecutivi. Acestea au introdus câteva principii inovatoare, inclusiv o bobină vocală cu bandă de 10 cm și un magnet alnico.

Câțiva ani mai târziu, în 1969, Sidney Harman a cumpărat JBL și a investit mult în cercetare și dezvoltare. Compania audio intră în lumea studiourilor de înregistrare în 1970, cu monitoarele de control 4311. În același an a debutat versiunea pentru acasă L100. Acesta a ajuns cel mai popular difuzor din lume, cu 125.000 de perechi vândute doar în primul an de producție. JBL continuă să îl producă și astăzi în versiunea modernizată L100 Classic. Simbolul concertelor multor generații a fost „sonorizat” de produsele JBL, care în acei ani au devenit soluții pentru nevoile profesioniștilor, cinematografului, scenei și Hi-Fi.

Diafragma din titan și viitorul alături de Samsung

În anii următori, departamentul de cercetare și dezvoltare al JBL s-a concentrat pe ceea ce va deveni o revoluție pe piața profesională: diafragma din titan. Această inovație îmbunătățește semnificativ performanțele de înaltă frecvență, atât de mult încât a devenit, la începutul anilor 1980, soluția adoptată în tweetere-urile de cupolă ale celor mai prestigioase difuzoare JBL.

Aceștia sunt anii premiilor acordate de Academy of Motion Pictures, precum și colaborarea cu George Lucas și Lucas Entertainment. Sistemele de cinema ale companiei pentru cinematografele au fost certificate THX. Între timp, gama de produse pentru profesioniști și consumatori crește rapid până în anii 1990. Atunci este introdus primul difuzor diferențial, o tehnologie care va asigura – până în prezent – un sunet de neegalat în domeniu. În 2017, compania americană, împreună cu tot grupul Harman, a fost cumpărat de Samsung cu 8 miliarde USD.

Pe piața de consum JBL a vândut peste 150 de milioane de difuzoare portabile la nivel global: „JBL a investit mult pentru a actualiza designul și calitatea gamei sale de laptopuri, iar consumatorii au făcut din JBL marca numărul 1 de difuzoare portabile din lume”. A spus Dave Rogers, președintele diviziei Lifestyle a Harman. „Cele mai recente studii de piață relevă că la nivel global JBL este marca nr. 1 în categoria difuzoare de petrecere și nr. 3 în căști audio”.

Dar viitorul? Principala provocare constă în căutarea unei experiențe perfecte în muncă, sport, transport. „Oferirea unei experiențe audio perfecte atât acasă, cât și în deplasare nu este nimic nou pentru JBL. În special, filiala noastră auto s-a concentrat asupra faptului că tot mai mult mașina este un adevărat spațiu de locuit în care sunetul de calitate este o componentă esențială a experienței personale.

Dar JBL nu se oprește aici, viitorul arată bine pentru compania care a aniversat recent 75 de ani.