Modul Avion în avioane tot mai aproape de sfârșit din cauza 5G

166
Sfarsitul Modului Avion in avioane este tot mai aproape din cauza 5G
Sursa foto: andoidauthority.com

Noile rețele și conexiuni 5G ar putea însemna sfârșitul pentru Modul Avion, cel puțin în Uniunea Europeană. UE urmează să decidă dacă le permite pasagerilor avioanelor să utilizeze date și să efectueze apeluri în timp ce sunt în avion. Hotărârea ar permite companiilor aeriene să ofere conectivitate 5G în loc să le solicite pasagerilor să plătească pentru Wi-Fi lent. Dacă se ajunge la un acord, membrii UE ar trebui să pregătească 5G în avioane până la 30 iunie 2023.

Autoritățile de reglementare din UE spun că nu este suficient cu Wi-Fi-ul lent pe care îl primiți în timpul zborurilor. Dacă noua măsură va intra în vigoare, pasagerii companiilor aeriene din UE ar putea renunța la Modul Avion și să folosească 5G pentru a transmite conținut, a accesa aplicații și chiar a efectua apeluri telefonice. Deci în curând nu va mai trebui să folosiți Airplane mode pe telefoanele Samsung Galaxy, sau alte modele, în timpul zborului cu avionul. Veți avea conectivitate 5G.

Potrivit AndroidAuthority, Comisia Europeană dezbate în prezent o decizie care ar putea face din Modul Avion o relicvă a trecutului. Propunerea ar permite companiilor aeriene să furnizeze tehnologie 5G în loc să solicite pasagerilor să plătească pentru Wi-Fi sau date. Aceasta înseamnă că pasagerii ar fi liberi să-și folosească dispozitivele așa cum doresc.

5G grăbește sfârșitul pentru Modul Avion în timpul zborului

Inițial, în 1991, Comisia Federală de Comunicații a interzis pasagerilor să-și folosească telefoanele, din cauza preocupărilor legate de interferența cu rețelele celulare de la sol. Se mai spunea că telefoanele mobile ar putea interfera cu sistemele de navigație ale avionului. Directorul executiv al Comitetului pentru Siguranța Zborului din UK, Dai Whittingham, susține că nu a fost permisă utilizarea telefoanelor în avion din cauza lipsei de cunoștințe despre modul în care utilizarea telefonului ar afecta avionul.

Oricare ar fi motivul adevărat, se pare că avioanele din UE vor folosi acum echipamente speciale de rețea numite „pico-cell” pentru a direcționa apeluri, mesaje text și date printr-o rețea de satelit. Această nouă tehnologie va conecta avionul la rețeaua mobilă de la sol. În plus, preocupările pe care autoritățile de reglementare le-au avut înainte cu rețelele celulare nu par să se aplice la 5G.

Lockheed SR-71 „Blackbird” este considerat avionul cu pilot cu cea mai mare viteză din lume. În 28 iulie 1976 a atins viteza de 3.529,6 km/oră! SR-71 a costat 43 de milioane USD când a fost contractat de către U.S. Air Force în 1968.

Există mult mai puține perspective de interferență. Avem un set diferit de frecvențe pentru 5G și există setări de putere mai mici decât cele permise în SUA. Publicul călător vrea 5G. Autoritățile de reglementare vor deschide această posibilitate. Dar, vor fi necesare unele măsuri pentru a ne asigura că totul este în siguranță.” A declarat Dai Whittingham, director la Flight Safety Committee UK.

În ceea ce privește momentul în care se preconizează că toate acestea vor intra în vigoare, călătorii din UE vor trebui să aștepte până la 30 iunie 2023. Membrii UE vor trebui să pregătească companiile aeriene să furnizeze 5G până la această dată, dacă hotărârea va fi luată.