Profitul Samsung s-a redus la jumătate în trimestrul doi 2019

71
Sursa Foto: Samsung Electronics via KoreaTimes.co.kr

Samsung Electronics a avut o scădere de 55,61% a profitului operațional în trimestrul doi față de anul anterior. Acest lucru se datorează performanțelor mai slabe ale diviziei de semiconductori și smartphone-uri, anunțat gigantul high-tech. În raportul său privind rezultatele financiare pentru perioada aprilie-iunie 2019, Samsung a anunțat că a înregistrat 47,5 miliarde de dolari din vânzări și aproximativ 5,6 miliarde de dolari profit operațional. Samsung a realizat 13,3 miliarde de dolari profitul operațional în aceeași perioadă a anului trecut.

Față de trimestrul precedent, vânzările și profitul operațional al firmei au crescut ușor cu 7% și, respectiv, cu 5,8 la sută, pe baza vânzărilor mai bune de afișaje și electronice de consum. Divizia de semiconductori Samsung a înregistrat un profit operațional mai mic. Unul dintre motivele principale este scăderea cererii de cipuri de memorie flash DRAM și NAND. Oferta a fost mai mare decât cererea, astfel prețurile au scăzut.

Samsung Display a avut cel mai mare profit

Divizia de telefoane mobile a avut, de asemenea, vânzări mai slabe. Vânzările mai lente ale modelelor emblematice și cererea mai mică pentru celelalte produse au contribuit la acest lucru. Costurile de marketing crescute asociate cu o creștere a concurenței au condus la o scădere a profitului și pentru smartphone-uri. Cu toate acestea, activitatea Samsung Display a fost mai profitabilă.

„Câștigurile din afișajele mobile au crescut, cauzate de livrări mai mari de panouri OLED cu tehnologii noi. În special au fost cereri mari de ecrane cu scaner de amprente în afișaj”, a spus Samsung. „Vânzările de afișaj mari au înregistrat, de asemenea, o îmbunătățire față de trimestrul precedent”.

Samsung înseamnă trei stele în limba coreeană. Compania are o influență puternică asupra dezvoltării economice, politicii, mass-mediei și culturii din Coreea de Sud. Compania produce aproximativ o cincime din exporturile totale din Coreea de Sud. Veniturile Samsung sunt egale cu 17% din PIB-ul Coreei de Sud.

Compania sud-coreeană continuă să se confrunte cu provocări pe piața mobilă. În timp ce veniturile au crescut cu 8% la Samsung Mobile, profitul a scăzut cu 42% în comparație cu trimestrul doi 2018. Samsung subliniază că cererea globală de smartphone-uri a scăzut în timpul trimestrului din cauza sezonului mai slab. Cu toate acestea, vânzările Samsung au crescut trimestrial, datorită cererii pentru noile serii Galaxy A, inclusiv Galaxy A50 și Galaxy A70. Gigantul tech menționează că vânzările modelelor emblematice au scăzut din cauza „impulsului slab al vânzărilor” pentru Galaxy S10 și a cererii stagnante de dispozitive premium.

Divizia de electronice de consum a fost în profit. Vânzările mari de aparate noi și rentabilitatea îmbunătățită a frigiderelor și mașinilor de spălat au fost excelente. Totuși Samsung a remarcat că profiturile de la televizoare au scăzut ușor din cauza intensificării concurenței.