Samsung câștigă procesul din Olanda privind actualizarea telefoanelor

1202

Gigantul high-tech Samsung nu are cea mai bună reputație privind actualizările Android. Multe persoane au criticat de mai multe ori compania că trece prea mult timp până când se decide să facă actualizări. Pe această temă Consumentenbond, o organizație non-profit din Olanda, a intentat un proces companiei Samsung.

Organizația non-profit de protecție a consumatorilor, Consumentenbond, a dat în judecată compania coreeană la începutul anului 2016, iar după o dispută legală de patru ani, Curtea olandeză de justiție dat un verdict. A fost o perioadă îndelungată, dar procesul înaintat de Consumentenbond împotriva Samsung în Olanda a încetat în cele din urmă.

Consumentenbond a cerut ca Samsung să furnizeze actualizări software noi timp de patru ani după lansarea inițială sau doi ani după cumpărarea cu amănuntul a telefonului. Samsung a contracarat prin a spune că multe dintre telefoanele sale primesc actualizări mai mult de atât, deși telefoanele de la gamele inferioare nu intră în această categorie. Acest caz a fost respins la scurt timp după ce a fost depus pentru că era prea complex, dar a fost reintentat mai târziu în 2016.

Prin urmare, Samsung nu trebuie să furnizeze sau să garanteze actualizările software-ului, după cum a cerut Consumentenbond, timp de patru ani pentru telefoanele sale. Curtea Districtuală de Justiție de la Haga a decis în favoarea companiei Samsung, spunând că cererile Consumentenbond nu puteau fi executate din cauza circumstanțelor potențial neprevăzute.

Curtea Supremă de Justiție de la Haga a fost înființată la 1 octombrie 1838. Este formată din 36 de judecători: un președinte, șase vicepreședinți, douăzeci și cinci de judecători și patru judecători extraordinari. Judecătorii sunt numiți pe viață, se pensionează la cerere sau obligatoriu la vârsta de 70 de ani.

Din păcate, pentru consumatorii din Olanda, instanța a decis în favoarea Samsung, declarând că reclamațiile erau „inadmisibile”, deoarece acestea se refereau la „acte viitoare”. De exemplu, Samsung poate decide, în cazul în care găsește o eroare, să actualizeze toate smartphone-urile chiar și după ce timpul necesar a trecut. Dar, dacă o problemă serioasă se va produce în viitor, este posibil ca Samsung să nu poată actualiza telefoanele mai vechi sau din gamele inferioare din cauza limitărilor hardware. Instanța olandeză a decis că nu este posibil să solicite companiei Samsung să furnizeze actualizări de software pe o durată de patru ani pentru toate telefoanele sale din cauza acestui fapt.

În plus, Samsung a subliniat faptul că modelele sale de vârf de la Galaxy S primesc actualizări pentru o perioadă mai lungă de timp. De exemplu, Galaxy S4 a fost lansat în 2013, Galaxy S5 lansat în 2014 și Samsung Galaxy S6 în 2015. Toate cele trei modele au fost actualizate până în 2017.

Pentru consumatorii olandezi, care sperau o garanție privind actualizările timp de patru ani, lucrurile nu au mers bine. Hotărârea a fost evident dezamăgitoare pentru Consumentenbond, dar asociația a spus că procesul a „realizat ceva„. deoarece „a luat măsuri pentru a oferi consumatorilor informații mai bune„.