Samsung pe locul doi în cota de piață a căștilor wireless stereo

229
Samsung pe locul doi
Sursa Foto: canalys.com

Livrările la nivel mondial căști TWS (true wireless stereo) au crescut cu 17% în Q1 2022, pe măsură ce concurența devine tot mai acerbă. Nivelul livrărilor a ajuns la o cifră de 68,2 milioane de unități, potrivit celor mai recente date furnizate de Canalys. Apple, Samsung și Xiaomi și-au păstrat primele trei poziții din trimestrul precedent, dar doar Apple a crescut ca livrări.

Spre deosebire de gamele AirPods de la Apple și Galaxy Buds de la Samsung, dispozitivele de la sub-mărci se pot îndepărta de filosofia de design de bază a furnizorilor și își pot dezvolta propriile stiluri și nișe unice. Opțiunile de varietate și personalizare sunt vitale pe o piață în care designul și omogenizarea caracteristicilor sunt comune”. A declarat Jason Low, analist principal compania de cercetare de piață Canalys. „Prețurile mai mici și dispozitivele cu un raport calitate-preț nu se vor traduce imediat în performanțe mai bune pe piață”.

Apple conduce piața căștilor TWS urmată de Samsung

Liderul de piață în privința livrările TWS, compania Apple, a crescut cu 14%. Linia Apple AirPods a crescut cu 3% pentru a ajunge la 19,3 milioane de unități, în timp ce Beats by Dre, sub-brandul audio al Apple, a contribuit la o creștere mai semnificativă, crescând cu 553% până la 2,4 milioane de unități. Performanța puternică a Beats a fost determinată de popularitatea Studio Buds și de recent lansatul Fit Pro.

Apple a avut livrări de 21,7 milioane în Q1 2022 pentru o cotă de piață de 31,8%. Samsung a fost pe locul doi cu livrări de 6,5 miloane de căști și o cotă de piață de 9,5%. Xiaomi a livrat 4,9 milioane căști pentru o cotă de piață de 7,3%. În timp ce Apple a avut o creștere anuală (Q1 2021 – Q1 2022) de 14%, Samsung a avut creștere 0, iar Xiami o scădere de -14%. Locul patru a fost ocupat de Skullcandy (livrări de 3,3 milioane) și o cota de piață de 4,8%. Pe locul cinci a fost Edifier cu livrări de 2,3 miloane și o cotă de 3,4%.

Edifier – Beijing Edifier Technology Company, este un producător chinez de echipamente audio care produce în principal difuzoare, sisteme muzicale și căști audio. Compania a fost fondată în 1996 la Beijing, China. Are ~3.000 de angajați la nivel global.

Estimările Canalys arată că prețul mediu de vânzare al primilor cinci furnizori de TWS a scăzut la 144$ în Q1 2022, de la 153$ în Q1 2021. „Jucători precum Skullcandy, Edifier și JBL au urcat în cota de piață după ce și-au dublat vânzările în segmentul de sub 50 USD”. A declarat Sherry Jin, analist de cercetare Canalys. „Perspectivele incerte ale pieței globale vor împiedica încrederea consumatorilor și vor slăbi cererea”.