Samsung aproape de o cotă de piață de 45% în America Latină

232
Samsung aproape de o cota de piata de 50 la suta in America Latina
Sursa foto: sammobile.com

Livrările de smartphone-uri în America Latină au crescut cu 8% față de primul trimestrul din 2022. În timpul perioadei de trei luni, Samsung Electronics nu numai că a condus piața în ceea ce privește livrările și cota de smartphone-uri, dar și-a extins avansul până la un maxim istoric.

Livrările din Q2 în regiunea LATAM (Latin America) au crescut cu 8% față de Q1 2022 și cu 9% față de Q2 2021. Și datorită faptului că Samsung este unul dintre puținii producători din zonă care și-a rezolvat problemele legate de lanțul de aprovizionare, compania a doborât un nou record în ceea ce privește livrările și cota de piață.

Nu știm dacă decalajul dintre Samsung și Motorola va crește, având în vedere că trimestrul doi în America Latină este considerat unul de vârf. În trimestrul doi din fiecare an sunt multe promoții și reduceri de Ziua Mamei și de Ziua Tatălui. Vânzările din Argentina au avut o creștere de 32% față de anul trecut, urmată de Mexic și Columbia. Oricum, șansele ca un alt producător să depășească în viitorul apropiat pe Samsung în America Latină sunt nule.

Samsung nu are rivali pe piața din America Latină

Samsung a avut o cotă de piață de 43,5% în Q2 2022, în creștere față de 34,8% în Q2 2021. Între timp, al doilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri din regiunea LATAM, Motorola, a pierdut din cota de piață. Potrivit Counterpoint Research, cotă de piață Motorola a scăzut cu 1,3% în trimestrul doi din acest an, ajungând la 19,6%. Acest lucru a dus la un decalaj incredibil pe piață, Samsung ajungând aproape de 45%. Creșterea Samsung a venit în ciuda crizelor economice regionale și a livrărilor globale slabe de smartphone-uri.

Al treilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri a fost Xiaomi, cu 14% din piață, potrivit SamMobile. Brandul chinez a fost urmat de companiile Apple cu o cotă de piață de 4,9% și Oppo (2,2%). Dintre primele cinci companii, Xiaomi și Apple au avut și ele creșteri alături de Samsung. Prețurile Xiaomi foarte agresive pentru seria Note, în special pentru modelul Redmi Note 11, au dus la această creștere. Vânzările Apple în America Latină au crescut impulsionate de modelul mai vechi Apple iPhone 11.

America Latină este denumirea generică a țărilor care ocupă America de Sud, America Centrală, partea sudică a Americii de Nord și Arhipelagul Antilelor. Limbile predominante aici sunt latine: spaniola, portugheza și franceza.

Telefoanele inteligente Galaxy de nivel mediu și înalt nu s-au vândut la fel de bine ca în perioada precedentă. Deși Samsung s-a menținut pe primul loc, acest lucru pare să fi avut un cost. Livrările au fost la un nivel record, dar vânzările nu au fost pe măsura livrărilor. Din această cauză, Samsung a ajuns să aibă un surplus de smartphone-uri, în special în segmentele mid-range și premium. Deși livrările pentru smartphone-urile cu un preț de 250$ sau peste s-au dublat de la an la an, vânzările nu au fost la nivelul așteptărilor Samsung.