Datorită Samsung cota de piață Wear OS a crescut enorm în Q3 2021

341
Datorita Samsung cota de piata Wear OS a crescut foarte mult in Q3 2021
Sursa Foto: androidauthority.com

Sistemul de operare Wear OS a înregistrat o creștere cu 325% a cotei de piață în trimestrul trei din 2021. Este cel mai popular sistem de operare Wear care a fost vreodată la scară globală. Apple Watch este încă cel mai popular sistem de operare purtabil de pe planetă, dar cota de piață a scăzut cu 10% față de anul trecut. Amazfit este pe locul trei la nivel global.

Apple, Samsung, Amazfit și Huawei se găsesc în mod obișnuit în partea superioară a studiilor privind cota de piață a sistemelor de operare ale noilor articole purtabile. Platforma Google Wear OS este de obicei absentă din aceste studii de piață, fiind încadrată la grămadă în „altele”. Dar, în trimestrul trei din 2021, lucrurile au fost foarte diferite pentru Wear OS. Vă reamintim că Samsung a lansat în această toamnă pe Galaxy Watch 4 și Galaxy Watch 4 Classic, ambele cu Wear OS. Noul sistem de operare Google a fost dezvoltat în colaborare cu Samsung.

Cota de piață Wear OS a explodat în Q3 2021

Potrivit ultimei estimări Counterpoint Research pentru cota de piață a dispozitivelor portabile, cota de piață Wear OS a crescut în Q3 2021 la 17% de la doar 4% în aceeași perioadă a anului trecut. Este o creștere cu 325%, ajungând la 17%, cea mai mare cotă de piață atinsă vreodată de Wear OS la scară globală. Acest lucru se datorează în întregime faptului că Samsung a adoptat Wear OS pe Seria Galaxy Watch 4, renunțând la platforma Tizen OS.

De fapt, Samsung a atins cele mai mari livrări trimestriale înregistrate vreodată în trimestrul al treilea din acest an. Samsung a fost pe locul doi, chiar în spatele Apple. Huawei, care a ocupat anterior locul al doilea, acum se află pe locul cinci în general, chiar înaintea Garmin.

Garmin este o companie multinațională americană fondată în 1989 de Gary Burrell și Min Kao în Lenexa, Kansas, SUA. Numele vine de la Gary și Min din numele celor doi fondatori. Din 2010, compania are sediul în Elveția.

Creșterea masivă a vânzărilor Samsung din acest trimestru are, fără îndoială, de-a face cu mulți factori. Samsung Galaxy Watch 4 și Galaxy Watch 4 Classic au primit recenzii generale foarte bune de la toții utilizatorii. Este pentru prima dată în ultimii ani când Samsung lansează o serie de ceasuri inteligente în mai multe stiluri, dimensiuni și culori. Galaxy Watch 4 oferă utilizatorilor mult mai multe opțiuni decât au oferit ceasurile Samsung Galaxy în trecut.

Peste 60% din totalul seriei Watch 4 s-a vândut în SUA și Europa

Counterpoint Research susține că peste 60% din totalul vânzărilor seriei Galaxy Watch 4 au fost în America de Nord și Europa. Cota de piață Wear OS va rămâne ridicată și în viitorul apropiat datorită Samsung.

Deocamdată, Apple rămâne în top, deși cota sa de piață a scăzut cu 10% față de anul trecut. Cauza a fost seria Apple Watch Series 7, amânată până în Q4 2021. De asemenea, Apple nu a lansat un model mai ieftin Apple Watch anul acesta, așa cum a făcut-o în 2020 cu Apple Watch SE.

În timp ce Apple și Samsung se află în vârf, piața de wearables sub 100 USD crește rapid. O treime din toate articolele portabile livrate în Q3 2021 au fost sub 100$, conform Counterpoint Research, citat de AndroidAuthority. Nici Apple, nici Samsung nu oferă articole portabile sub 100 de dolari pentru a concura cu Amazfit sau alte mărci.

Accentul pus pe purtabile cu buget redus a permis brandului Amazfit de la Huami să obțină locul trei în general. Mărcile indiene precum Noise și BoAt, care dețin primul și, respectiv, locul al doilea pe piața din India au crescut foarte mult. Este o dovadă că nu toată lumea vrea (sau poate) cheltui peste 100$ pe un ceas inteligent. Nu trebuie uitat că India este o piață enormă.