Va începe compania Samsung să fabrice din nou mașini?

62
Va incepe compania Samsung sa fabrice din nou masini
Sursa foto: koreaherald.com

Este o întrebare veche de ani de zile care bântuie gigantul tehnologic de la vânzarea afacerii sale de automobile către grupul francez Renault, la sfârșitul anilor 1990. Samsung a înregistrat succes în toate sectoarele în care a activat, dar fabricarea și vânzarea de mașini de marcă proprie au rămas un eșec rar pentru acest gigant mondial.

În ciuda dezmintirilor repetate din partea liderilor de vârf, speculațiile au reapărut cu privire la afacerea cu mașini a Samsung. În special descoperirile și brevetele din domeniul auto din ultimul timp au alimentat speculațiile despre o intrare pe piața vehiculelor electrice.

Producătorii mondiali de automobile se grăbesc să renunțe la motoarele cu ardere internă pentru lansarea noilor mașini electrice. Companii tehnologice precum Apple, Google și Sony au speranța de a deveni primii în mobilitatea viitoare de la vehicule electrice la conducerea conectată și la conducerea autonomă în cele din urmă. Samsung nu face excepție. În ultimele decenii, companii Samsung precum Samsung Electronics, Samsung SDI și Samsung Electro-Mechanics au o prezență considerabilă în industria auto. Este vorba despre furnizarea de piese cheie unui număr mare de producători de automobile, inclusiv Tesla și BMW.

Samsung face cu ochiul industriei auto

Pe măsură ce piața mașinilor electrice crește, companiile electronice nu vor ajunge să joace doar rolul unui furnizor de componente”. A declarat Kim Pil-soo, profesor de inginerie auto la Universitatea Daelim din Coreea, potrivit The Korea Herald. „În schimb, ele ar putea să-și maximizeze profiturile sărind în industria de producție de automobile”.

Industria auto era o piață în care barierele la intrare erau mai mari decât în altele. Cauza: cerințele tehnologice stricte pentru performanța și siguranța la conducere. Dar, odată ce vehiculele electrice și-au consolidat locul în industrie, obstacolele sunt mai reduce. Acest lucru deschide larg ușa pentru firmele de tehnologie.

Având în vedere că bateriile pot reprezenta până la 50% din costul de producție al vehiculelor electrice, compania și-a asigurat deja un avantaj competitiv față de rivali prin unitatea sa de fabricare a bateriilor Samsung SDI. Viitorul Apple Car, programat să debuteze în 2025, ar putea grăbi lansarea unei mașini Samsung. „Odată ce Apple Car apare pe străzi, atunci giganții electronici vor începe să se ciocnească între ei cu mașini, nu cu smartphone-uri”. A spus Kim.

Experții spun că ar putea fi timpul ca Samsung să ia în considerare fabricarea din nou de mașini. Tot ei sunt de acord că va fi o decizie strategică dificilă pe care doar Lee Jae-yong, liderul de facto al Samsung Group, o poate lua.

Samsung are capacitatea de a produce mașini electrice

Samsung are capacitățile tehnologice de a produce aproape toate piesele auto necesare. Dar, în acest moment i-ar fi imposibil să o facă de la zero pentru a ține pasul cu viteza uluitoare a schimbărilor industriale. De aceea, multe companii de tehnologie și producători de automobile fac echipă pentru a-și produce propriile vehicule electrice. În acest fel crește eficiența, producția și rezultă și o profitabilitate mai mare.

Problema este că, spre deosebire de SUA și Japonia unde există mulți producători de automobile care concurează pentru cota de piață, piața sud-coreeană este dominată în mare măsură de Hyundai Motor Group, al patrulea producător auto din lume. „Dacă Samsung decide să facă mașini, ar fi ca și cum ai declara un război împotriva Hyundai în Coreea”. A spus un oficial din industrie sub protecția anonimatului.

După achiziționarea de către Samsung a Harman International, pentru 8 miliarde USD în 2017, Hyundai a redus drastic comenzile pentru produsele audio Harman care erau instalate în modelele sale de ultimă generație.

Potrivit experților din domeniu, Harman va înregistra ~11 trilioane de woni (8,4 miliarde USD) în vânzări în acest an. Anul trecut subsidiara Samsung Electronics a avut un profit 7,1 trilioane de woni în 2017 (~5,448 miliarde USD).

Nu aș spune că Samsung ar trebui să producă mașini. Dar compania nu va putea rezista schimbărilor industriale uriașe către mobilitatea viitoare”. A spus Kwon Yong-joo, profesor de design auto și transport la Universitatea Kookmin din Coreea. „Samsung va continua să cântărească fezabilitatea propriei afaceri auto. Ar fi o decizie strategică, mai degrabă decât o chestiune de pricepere tehnologică”.

Pentru a-și ușura drumul înapoi pe piață și, de asemenea, pentru a merge cu atenție printre alți producători de mașini, Kwon a spus că Samsung ar putea începe să producă vehicule speciale, cum ar fi autobuze și camioane.