Samsung investește în construirea unui ecosistem care să învingă Apple

412
Samsung investeste in construirea unui ecosistem care sa invinga Apple
Sursa Foto: androidheadlines.com

Samsung investește puternic în construirea unui nou ecosistem care să concureze cu Apple. Rivalitatea Samsung și Apple a fost întotdeauna la vârf și ambele companii nu vor să rămână în urmă și să piardă din clienți. Acum, Samsung vrea să ducă concurența la nivelul următor și să construiască un ecosistem la fel ca omologul său american.

Știm cu toții că Apple are unul dintre cele mai robuste ecosisteme tehnologice la nivel global. În acest moment este greu pentru orice companie să poată concura cu Apple în acest domeniu. Compania americană are un control complet asupra software-ului și hardware-ului, iar integritatea pe care o aduce este fantastică. Șefii Samsung știu că este timpul ca să înceapă și ei să se bazeze pe propriul ecosistem.

Potrivit Android Headlines, managerii Samsung se întâlnesc la fiecare două săptămâni pentru a discuta despre viitorul ecosistem al companiei. Aceste discuții au loc la nivelul directorilor superiori ai companiei, ceea ce arată că Samsung lucrează serios pentru a-și construi propriul ecosistem.

Construirea unui ecosistem este o provocare pentru Samsung

Samsung a făcut pași serioși pentru a-și realiza visul, dar aceștia nu sunt încă suficienți. Nu este ușor să dezvolți un produs comparabil cu ecosistemul Apple. Șefa diviziei de afișare Samsung Han Jong-hee, șeful de electronice de consum Lee Jae-seung și șeful diviziei mobile Roh Tae-moon participă permanent la aceste întruniri. Întâlnirile pentru dezvoltarea noului ecosistem al companiei au început la sfârșitul anului 2020. Mai mult, co-directorul executiv și co-președintele Samsung Kim Hyun Suk și directorul financiar al companiei, Choi Yoon-ho, supraveghează direct ședințele și și-au anunțat sprijinul.

Termenul „ecosistem” a fost folosit pentru prima dată în 1935 într-o publicație a ecologului britanic Arthur Tansley. Termenul a fost inventat de Arthur Roy Clapham, care a venit cu cuvântul la cererea lui Arthur Tansley.

Construirea unui ecosistem și convingerea utilizatorilor să-l folosească este cu siguranță mai provocatoare decât vânzarea de smartphone-uri. Zeci de companii vând în prezent smartphone-uri, iar trecerea la un dispozitiv nou este mai ușoară ca niciodată. Samsung știe că ecosistemul Apple joacă un rol semnificativ în succesul companiei. Utilizatorii depun miliarde de dolari în conturile bancare ale Apple în fiecare an datorită experienței pe care o obțin din ecosistem.

Scopul final al Samsung este de a îmbunătăți experiența multi-dispozitiv a utilizatorilor săi. De asemenea, încurajându-i să petreacă mai mult timp explorând produsele și aplicațiile, acest lucru generează venituri. În acest fel, sunt convinși să cumpere dispozitive noi și să utilizeze noi servicii software. Aceasta este aceeași strategie pe care Apple o folosește de ani de zile și funcționează. De exemplu, Apple Music a generat mai mult de 4 miliarde USD pentru companie în 2020.

SmartThings poate fi unul dintre atuurile companiei pentru noul ecosistem. Actualizările recente ale SmartThings au adus mai multă integrare cu diferitele dispozitive. Aplicațiile Samsung chiar ajută acum la gestionarea consumului de energie electrică.