Samsung locul unu la livrările TV în Q3 2019, urmat de LG

850
Sursa Foto: TrendForce

Livrările de televizoare la nivel global au scăzut cu 1,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, adică trimestrul trei 2018. Cu toate acestea Samsung a reușit să-și crească livrările de televizoare cu 6,8% față de anul trecut. Samsung este cel mai bun producător mondial de televizoare din lume și a livrat în trimestrul trei 2019 un număr de 10,41 milioane de bucăți.

Gigantul high-tech sud-coreean Samsung și-a mărit vânzările TV față de de trimestrul doi 2019, când a înregistrat livrări de 8,9 milioane de bucăți. Cu toate acestea și cel mai apropiat rival al său LG a ținut ritmul. LG Electronics a livrat în Q3 un număr de 7,44 milioane de televizoare, în creștere de la 5,94 milioane de bucăți în Q2 2019.

Pe locul trei se află compania chineză TCL cu 4,8 milioane de televizoare vândute în Q3 2019. Locul patru este ocupat de Hisense, un alt producător din China cu 4,62 milioane de televizoare livrate. Locul cinci la nivel mondial este ocupat de Xiaomi cu 2,75 milioane de televizoare livrate. După cum se vede producătorii asiatici de televizoare domină copios piața mondială în materie de televizoare.

Samsung își menține statutul de lider pe piața mondială TV

Samsung a livrat o bună parte din toate televizoarele care au ajuns pe piață în trimestrul al treilea. Livrările totale au ajuns la 54,97 milioane de bucăți, iar televizoarele Samsung au reprezentat aproximativ 20% din acestea. Cu Black Friday rămasă în urmă și sezonul de cumpărături din perioada sărbătorilor de iarnă aproape de debut, compania de studiu de piață TrendForce estimează că livrările TV la nivel global vor crește la aproximativ 65,5 milioane de unități în Q4 2019.

TrendForce este o companie cu sediul în Taiwan fondată în anul 2000. TrendForce este un furnizor global de informații de piață privind industriile tehnologice. Domeniile de cercetare includ printre altele DRAM, PC, smartphone, notebook, TV și monitoare, semiconductori și telecomunicații.

Rămâne de văzut dacă Samsung își va menține primul loc pe piața globală și la sfârșitul anului. Dar dacă cineva are șanse să atenteze la poziția Samsung, acel cineva este conaționala LG Electronics. Rivalitatea dintre Samsung și LG a luat amploare în ultima vreme. LG a contestat televizoarele QLED 8K iar Samsung pe cele OLED. Samsung a lansat un atac direct la televizoarele OLED produse de LG, prin canalul său YouTube. A fost poate și o modalitate de a influența potențialii cumpărătorii, pentru a evita cumpărarea televizoarelor produse de LG.

Se pare că Samsung are planuri mari și pentru 2020. Compania se pregătește să lanseze o nouă linie TV la CES 2020. Noile televizoare Samsung din 2020 ar putea adopta soluții AI de învățare profundă pentru îmbunătățirea rezoluție 8K, precum și a calității audio.